Maria Pettersson

Maria Pettersson invald i Sh Asfalts styrelse

Maria som jobbar som projektsamordnare på Sh byggs affärsområde Anläggning har blivit invald i dotterbolagets Sh Asfalts styrelse.

– Det är mycket glädjande att Maria blir vår nya styrelsemedlem. Hon har en unik kompetens och stor sakkunskap i bolagets verksamhet. Vid sammansättning av vår koncerns styrelser söker Sh alltid styrelsemedlemmar baserat på kompetens och erfarenhet med målet att skapa en bra grupp. Att med Sh Asfalts styrelse kunna föregå med gott exempel och tydliggöra det med att därtill få en så jämställd och balanserad styrelse som möjligt är mycket viktigt för oss, säger Torbjörn Wennberg, ordförande i Sh Asfalts styrelse.

Maria själv säger:

– Jag ser fram emot detta uppdrag. Jag har under en längre tid jobbat med Sh Asfalts verksamhet och på så sätt fått en god inblick i bolaget. Att få vara med i styrelsen känns som en ny utmaning!

Torbjörn Wennberg

VD, Sh Fastighetsutveckling 070-589 80 52