Sh bygg stöttar Uppsala IK Fotboll

Klubben bildades 2016 och bedriver fotbollsverksamhet på högsta nivå med särskild inriktning mot flick- och damfotboll. Klubben är operativt ansvariga för Ronjabollen i Uppsala, vilket tillsammans med TRIS (tjejers rätt i samhället) är ett jämställdhet- och integrationsprojekt för unga tjejer. Sh:s stöttning kommer att gå till just detta projekt.

Som ett led i samarbetet mellan Sh och Uppsala IK Fotboll kommer bland annat Sevana Ghadimi, grundare av Ronjabollen, att besöka Sh för att föreläsa om demokrati, jämställdhet, integration och hedersrelaterat våld och förtryck.

Sh arbetar, precis som Uppsala IK Fotboll, för ett socialt hållbart samhälle. Samarbetet bidrar till att tillsammans göra skillnad.