Shiplinks ansvar och stöd

Klimatkompenserad frakt

För att göra ännu mer nytta och för att minska miljöpåverkan är alla frakter som bokas med Shiplink 100 % klimatkompenserade. Klimatkompensation innebär att man finansierar en åtgärd utanför den egna verksamheten. Den åtgärden ska leda till en minskning av utsläpp som är lika stor som de utsläpp som man kompenserar för.

Vill du veta mer klicka gärna här, där vi berättar mer om klimatkompenserad frakt och vårt samarbete med Tricorona Climate Partner.

Världsnaturfonden WWF

Världsnaturfonden WWF anordnar årligen ett 100-tal viktiga naturvårdsprojekt över hela världen. Som oberoende organisation är de helt beroende av donationer i sitt arbete för bland annat utrotningshotade djur, utfiskade hav och skövlade skogar.

Stöd WWF genom att bli Vänföretag här!

Naturskyddsföreningen

Naturskyddsföreningen kämpar för att jorden ska vara lika fantastisk för våra barn som för oss. Arbetet riktas mot olika områden, så som: skogen, havet och klimatet.

Stöd Naturskyddsföreningen här!

Barncancerfonden

Barncancerfonden arbetar för att bekämpa barncancer och se till att drabbade barn och deras föräldrar får den vård och stöd de behöver. Idag överlever 85 % av de som drabbas, men det räcker inte. Vi ger oss inte förrän alla barn överlever, barn och cancer hör inte ihop!

Klicka här för att bli Barnsupporter du också!

Min Stora Dag

Min Stora Dag skapar glädjefyllda upplevelser för barn med allvarliga sjukdomar och diagnoser. En Stor Dag ger kraft att fortsätta kämpa i en tuff vardag. Stötta vårt arbete och skänk en gåva i jul som sprider extra mycket glädje!

Stöd Min Stora Dag med en gåva här!

• Barn, ungdom

• bud
  • frakt
  • miljöfrakt
  • miljöbud
  • shiplink
  • fraktlösning

• Stockholm

Den kompletta fraktlösningen för företagets alla frakter. Shiplink den enkla och prisvärda fraktlösningen för företag. En komplett fraktlösning för företagets hela eller sporadiska behov. Både för frakter inom Sverige samt till och från hela världen. Prisberäkning och bokning sker enkelt via det webbaserade bokningssystemet på Shiplink.se. Vårt mål är att leverera en frakttjänst som skapar mervärde, sparar tid samt pengar åt företag med mindre eller medelstora fraktinköp.