De är först i Norden med att sälja bilar via LiveShopping

De är först i Norden med att sälja bilar via LiveShopping

Den digitala köp- och säljplatsen för bilar, Wayke, vill förändra sättet vi köper och säljer våra bilar på. Nu satsar man på LiveShopping och Showroom.

“Det här är ett nytt, inkluderande sätt att köpa bil på och det här är bara början”, säger Sofia Forsling, Head of Partnership på Wayke.

I Waykes livesändningar kommer man att fördjupa sig kring olika bilmodeller på ett lättsamt sätt och även lyfta generella frågor som t ex övergång till elbilar, snabba leveranser och andra aktuella ämnen.

Onsdag den 6 april kl. 19.00 gör Wayke premiär på Showroom med sin andra livesändning. Programmet heter Fokus på laddbara bilar. Diesel- och bensinpriserna har ökat kraftift och allt fler funderar på att gå över till elbil. I programmet får vi möta motorjournalisten Jens Trulsson som berättar som sina favoriter. Det kommer att finnas möjlighet att ställa frågor.

”Vi på Showroom älskar Waykes satsning på egna liveshower,” säger Emilia Bergh, LiveShopping-konsult på Showroom. "Det här visar återigen hur brett användningsområdet är för LiveShopping och vilka möjligheter det är att vara först och ta position. Vi ser hur allt fler branscher nu kliver in i LiveShopping.”

Läs mer på https://www.wayke.se/

Waykes egna showroom hittar du på https://showroom.shopping/brands/wayke