Företagen som lyckats med LiveShopping delar med sig av sina framgångsfaktorer

Företagen som lyckats med LiveShopping delar med sig av sina framgångsfaktorer

Allt fler företag vill börja med LiveShopping och utbudet av liveshower ökar snabbt på plattformen Showroom. Här finns både stora välkända företag och mindre som experimenterar med formatet för att få liveshopping att driva mot företagens affärsmål.

Nu bjuder Showroom tillsammans med rekryteringsföretaget E-commerce Recruit in till ett video-event där man samlat tre företag som alla lyckats med sin LiveShopping, med olika förutsättningar och strategier.

”De flesta företag vill veta mer om hur just deras företag kan använda sig av LiveShopping och man vill ta del av erfarenheter från de företag som kommit igång. Därför känns det roligt att vi nu kan bjuda in till det här eventet,” säger Zandra Lundin, LiveShopping-konsult på Showroom.

Samtidigt pågår en anpassning av kompetens och arbetsprocesser hos många av företagen. Jennifer Holmgren, Talent Researcher på E-commerce Recruit, är en av talarna under eventet och kommer att dela med sig av sina erfarenheter om vad företagen efterfrågar för kompetens kring e-handel och LiveShopping.

”Vi ser ju en stor omställning till e-handel och liveshopping engagerar allt fler inom företagen. Från ledning till butikspersonal," säger Jennifer Holmgren, Talent Researcher på E-commerce Recruit.

Den 22 oktober kl. 8.00 kommer företagen Yves Rocher, VS Klinik och Kjell & Company att dela med sig av sin kunskap och framgångsfaktorer i ett exklusivt event.

Deltagarna kommer att få veta hur Yves Rocher kom igång med väldigt enkla medel och hur VS Klinik lyckades dra in 45% av sin veckoomsättning på deras första liveshow. De som blivit mest förknippade med framgångsrik LiveShopping är Kjell & Company med över 390 liveshower kommer att berätta om hur man arbetar internt, hur kreativa idéer skapas och bakgrunden till begreppet "Kjellfluencers".

Vill du delta på eventet ”Hur kan företag använda Live Video Shopping för att nå sina affärsmål?” – anmäl dig här.

Eventet är en del av Showroom Academy. Håll utkik på efter nya event på Showrooms Linkedin.