Fransserum-experten Xlash stärker sitt kundcommunity genom livesändningar

Fransserum-experten Xlash stärker sitt kundcommunity genom livesändningar

Den 7/3 sänder Xlash, företaget bakom fransserumet under samma namn som tog skönhetsbranschen med storm, sin första livesändning exklusivt hos Showroom. LiveShopping kommer att komplettera Xlashs mediamix som idag till stor del består av sociala medier, influencer marketing och word of mouth.

Xlash grundades som eget varumärke 2012, till följd av att ögonfransserumet under samma namn, skapat av svenska Beauty Generation, blev en monstersuccé och tog skönhetsbranschen med storm. Därefter har Xlash fortsatt expandera till nya marknader och utveckla fler produkter. Idag har de ett bredare sortiment inom både hudvård och smink, men fokuset ligger än på ögonvård – en nisch som få andra företag har riktat in sig på.

Nu väljer Xlash att satsa på livesändningar tillsammans med Showroom, efter att de blev inspirerade av andra varumärken som redan är igång med formatet. Med LiveShopping såg de både en trend och möjlighet att kunna berätta mer om sina produkter, dela tips och bli mer personliga med sitt kundcommuity. I Xlashs livesändningar kan tittare förvänta sig utförliga introduktioner av deras produkter, svar på frågor, användningstips, live-tävlingar och mycket mer.

Xlash sänder sin första liveshow tisdag 7/3 kl 12:30 på Showroom, där de kommer berätta om sina succéprodukter och hur man växer sina fransar.

“Det kommer bli riktigt spännande att se hur vi kan utveckla formatet framöver! Jag tror verkligen på att LiveShopping-formatet kommer fortsätta att växa,” säger Thea Chintoh, Digital Marketing Coordinator och projektledare för LiveShopping på Xlash.

“Känslan av att ha en direkt kommunikation med kunderna och att lättare lära känna oss tror jag är väldigt uppskattat. Lite som att sitta vid en lägereld ihop!” säger Christofer Nilsson, Head of Ecommerce på Xlash.

“Vi är superglada över samarbetet med välkända Xlash, och framförallt med personerna bakom varumärket. Deras mentalitet till videoshopping matchar Showrooms med att det är ett långsiktig arbete, ett nytt sätt att kommunicera och framförallt en viktig kanal för att kunna interagera och inspirera kunder. Jag är övertygad om att deras content i livesändningarna kommer bli kul!” säger Zandra Lundin, medgrundare och LiveShopping-konsult på Showroom.

“Det känns väldigt kul att påbörja samarbetet med Showroom. Plattformen för LiveShopping verkar vara ett superbra komplement för att komma närmare våra kunder och samtidigt bidra till en roligare shoppingupplevelse,” säger Thea Chintoh.

Missa inte Xlashs premiärsändning redan imorgon, den 7/3 kl 12:30.

Kolla in Xlash på Showroom: https://showroom.shopping/xlash Läs mer om Xlash: https://xlash.com/se

Bianca Rior

Presskontakt Communications Manager
Maria Olsson

Presskontakt CEO 070-079 29 49

The Home of LiveShopping

Sveriges nya samlingsplats för LiveShopping. Här möts tittare, e-handlare, varumärken och influencers.

Showroom
Franzéngatan 1B