Influencern Patrik Bergfeldt öppnar eget Showroom på svenska ”Netflix” för LiveShopping

Showroom har öppnat upp möjligheten för influencers att ha egna showrooms för LiveShopping på Showroom. Först ut är skönhetsexperten Patrik Bergfeldt som gör LiveShopping premiär på fredag 10/9 kl 12.30 tillsammans med Maria Rydberg, hudterapeut och produktexpert från Esse Skincare. Tittarna kommer bl.a. att få lyssna till när Patrik, Maria och de inbjudna gästerna från fem olika skönhetssajter tipsar om sina olika favoriter. Tittarna kommer att erbjudas en exklusiv rabatt för att fira detta LiveShopping-event!

Från intervju med Patrik Bergfeldt:

Välkommen till Showroom, Patrik. Vem är du?

Jag är Handelstudenten som blev skönhetsnörd. En kombo som inte är helt vanlig, men jag är glad över att ha det affärsmässiga tänket från Handelshögskolan tillsammans med mitt stora intresse för sociala medier. Jag är även frilansjournalist och skriver för flera av Sveriges största tidningar och magasin. Under våren startade jag en liveshow på Instagram som heter ”Beauty Talk” där jag intervjuar kända personer och varumärken inom Skönhet och Hälsa. På så sätt får jag kombinera mitt journalistiska intresse i att intervjua människor samtidigt som både jag och tittarna får lära oss någonting nytt.

Varför börjar du nu med LiveShopping?

Jag började läsa om hur stort liveshopping var i Kina och då valde jag att skriva min examensuppsats inom ämnet och jämförde den kinesiska marknaden med den svenska. För att kunna se vad som gjort trenden stor i Kina och hur liveshoppingen behöver anpassas till den svenska marknaden för att göra trenden lika stor här. Under arbetet med uppsatsen kom jag i kontakt med Showroom som jag tidigt förstod skulle göra en stor satsning på LiveShopping. Då såg jag möjligheten att ta vidare mitt koncept ”Beauty Talk” till en ny nivå där vi erbjuder tittarna att även köpa produkterna som det tipsas om direkt under livesändningen.

Varför ska man titta på din LiveShopping?

Tittarna kommer att få vara med när jag intervjuar intressanta personerna och det kommer att vara roliga överraskningar som tävlingar och giveaways. Jag lovar att alltid bjuda på mig själv och se till så att det som presenteras är både underhållande och lärorikt på samma gång.

Medverkande skönhetssajter:

www.hudoteket.se