TNG lanserar kreativa formatet Jobbshopping Live på Showroom

TNG lanserar kreativa formatet Jobbshopping Live på Showroom

Det svenska rekryterings- och bemanningsföretaget TNG lanserade ”fördomsfri rekrytering” 2015. Nu är man först ut i branschen med att använda nya formatet liveshopping för att nå ut till och engagera jobbsökare. Allt under namnet Jobbshopping Live.

”Genom LiveShopping kan vi möta potentiella kandidater på ett nytt, engagerande och framför allt personligt sätt och inspirera dem att söka jobb som de annars kanske inte hade fått upp ögonen för. Det ska bli jättekul att se vilken respons vi får," säger Charlotte Ulvros, Marknadschef på TNG Group AB och en av initiativtagarna till satsningen på LiveShopping.

TNGs första liveshow sänds redan nu på måndag den 7/3 klockan 18.30 och i premiärprogrammet får vi träffa TNGs rekryterare Angelina Nilsson och Rebecca Henriksson som delar med sig av spännande jobbtips inom ekonomi över hela landet. Tittarna kommer även att få möjlighet att ställa frågor i chatten och söka lediga jobb live.

”Vi är extra glada över att TNG som första rekryteringsföretag valt att sända sina liveshower på Showroom. Det visar hur brett användningsområde formatet LiveShopping kan användas till. Vi märker att allt fler tjänsteföretag börjar se värdet i att ta position med sina varumärken och skapa dialog med sina kunder,” säger Emilia Bergh, LiveShopping-konsult på Showroom.

Läs mer om TNG: www.tng.se.