Julrusch efter tomteglass

SIA Glass nya Tomteglass släpptes i en begränsad upplaga som skulle räcka till julafton, men redan innan första ljuset tänds är den slut. Vad hände? – Ja, vad hände egentligen? Det blev en fantastisk julrusch efter Tomteglass. Hela upplagan sålde slut i butikerna på bara några veckor, säger Stefan Carlsson på SIA Glass.

God jul-glass med tomtesmak
Den nya jultraditionen från SIA Glass har fått stor uppmärksamhet i press och sociala medier och gjorde succé direkt. Tomteglass 2017, en limited edition på tillfälligt besök i julfirandet, är redan slut. – Vår prognos var att volymen som tillverkades i glassfabriken i Slöinge skulle räcka till julafton. Men den begränsade upplagan tog slut fortare än vi kunde säga Bjällerklang. Roligt för oss såklart, men synd för alla glassälskare som missade årets Tomteglass. Äkta gräddglass med den ljuvligt juliga smaken av skumtomtar.

Under vecka 45 rullades de sista förpackningarna Tomteglass ut i butikerna. Någon påfyllning från SIA Glass blir det inte. – Även om vi skulle vilja, så är det omöjligt att producera mer. Tiden är för knapp för att få fram råvaror och fler förpackningar.

SIA Glass är ett familjeföretag med hjärtat i halländska Slöinge. Företaget tillhör Bertekoncernen som är Sveriges äldsta familjeägda företag med anor sedan 1569. 1961 startade SIA Glass sin glasstillverkning. Vi låter miljötänkandet genomsyra produktionen. Vi lever på landet - naturligt och nära jordbruket.

• All vår glass produceras i Sverige med råvaror av högsta kvalitet
  • Alltid färsk grädde från 4 svenska gårdar, bl a vår egen Berte Gård
  • 90 % av våra råvaror kommer från Sverige