När livet leker: SIA GLASS design nominerad i reklamtävling

När livet leker: SIA GLASS design nominerad i reklamtävling

Reklamtävlingen 100-wattaren belönar kommunikation med fokus på effektivitet och kreativitet. SIA Glass är nominerade i kategorin Strategisk design. — Förpackningens design matchar vår lyxiga dessertglass på ett mycket bra sätt. Det är fantastiskt roligt att få uppmärksamhet för en produkt som vi själva är stolta över, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass.

Design för finaste glassen

Det är SIA Glass finaste premiumglass i de stilrena, svarta förpackningarna som är nominerade i klassen Strategisk design. Förpackningsdesignen har tagits fram tillsammans med reklambyrån Lundberg & Co i Gävle och lanserades i februari i år. – SIA Glass Dessertglass hade en värdeökning med hela 40 procent förra året. Det är en signal om hur viktigt det är att ha marknadens finaste produkter, men också hur viktigt det är att ha en design som blixtsnabbt kommunicerar det till konsumenten. Den svarta färgen är en tydlig premiumsignal och ger en exklusiv känsla. Färgen särskiljer dessutom dessertglassen från SIA Glass övriga sortiment som har en vit förpackning, säger Nils Vahlund som är planner på Lundberg & Co.

Vinnare redan nu

100-wattaren arrangeras av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer och belönar svensk reklam med bevisad effekt genom hög kreativitet. Tävlingen avgörs den 25 november när vinnaren presenteras på Rival i Stockholm. – Det är hedrande och roligt att bli nominerade i en tävling som 100-wattaren. Jag anser att vi är vinnare redan nu, faktiskt. Glassälskare väljer SIA Glass lyxiga premiumglass när de vill ha en riktigt god dessert. Förpackningsdesign har absolut en påverkan på försäljningen, säger Stefan Carlsson som är marknadschef på SIA Glass.

Frågor kring pressreleasen?

Stefan Carlsson, marknadschef/vice VD
E-post: stefan.c@siaglass.se

All vår glass produceras i Sverige av färsk grädde. SIA Glass låter miljötänkandet genomsyra produktionen. Vi lever på landet - naturligt och nära jordbruket. Det är en del av vardagen. Det handlar inte om tillfälliga trender utan om en medveten långsiktig hållning för framtiden. Vår ambition är att inom några år skapa ett eget klimateffektivt kretslopp.