När livet leker: SIA Glass  nominerade till Årets Marknadsförare i Halland

När livet leker: SIA Glass nominerade till Årets Marknadsförare i Halland

Den 4 november utses Årets Marknadsförare i Halland vid en gala för näringslivet som arrangeras av Marknadsföreningen i Halland. Kriterierna för en nominering är nytänkande i marknadsföringsarbetet och en långsiktig uttalad strategi som ska ge ett bestående positivt resultat. Tre företag är nominerade för 2016. – SIA Glass är givetvis väldigt stolta över nomineringen och känslan är helt klart att livet leker. Det är värt en extra kula äkta gräddglass i eftermiddag, säger Stefan Carlsson som är marknadschef och vice VD vid SIA Glass.

När livet leker – 100-miljonerssatsningen

SIA Glass finns med när bilen går igenom besiktningen, när gästerna kommer – och när de går hem, när bortamatchen är bärgad, när två blir tre, när lönen kommer, när livet leker. Reklamkonceptet "När livet leker" är SIA Glass största satsning någonsin. Budskapet träffar målgruppen i digitala och sociala medier, i reklamfilm, vid events, i utomhusreklam, på roliga budskap på glassförpackningarnas lock, i butiker och glassbarer över hela Sverige. – Det finns något stort i de små glädjeämnena. Vi har träffat rätt hos målgruppen, framför allt med reklamfilmerna. I februari 2016 valde vi därför att teckna ett samarbetsavtal med TV4 som löper på tre år och motsvarar hundra miljoner kronor räknat i tv-tid.

Från mejeri till konfektyr

Med en kraftfull och långsiktig satsning ligger SIA Glass just nu på en hedrande silverplats i varumärkeskännedom på glassmarknaden. Sveriges äldsta familjeföretag grundades 1569 och har byggt grunden genom äkta, ärliga, svenska och okonstlade råvaror i fjorton generationer. Med innovativ produktutveckling har SIA Glass lanserat smaker som Röd Grape, Popcorn, Kladdkaka och Kakdeg de senaste åren. – Glass är ett hantverk och vi har kunnat bjuda på spännande smaksensationer. Vi har dessutom ett tätt samarbete med matinspiratörer, kockar och baristor för att inspirera våra kunder. Allt i linje med strategin att förflytta oss från mejeri till konfektyr.

Årets marknadsförare 2016

SIA Glass investerade 75 miljoner i en ny produktionslinje för båtar, strutar, pinnar och sandwich under 2015. Samtidigt fick tjugo personer nytt jobb på glassfabriken för att möta efterfrågan. Målsättningen är att öka produktionen med 50 procent och att öka sin marknadsandel med en fjärdedel fram till år 2020. – Vi träffar på glassälskare i hela Sverige, men vår hemmaplan finns givetvis extra nära hjärtat. Därför känner vi oss hedrade över att vara nominerade som en av årets tre bästa marknadsförare i Halland. Vi ser fram emot galan i november, säger Stefan Carlsson.

Välkommen med frågor kring pressreleasen:

Stefan Carlsson, marknadschef/vice VD
Tel: 0346-71 51 58.