RubyChoklad & Bär nyhet i SIA Glass finglassortiment

RubyChoklad & Bär nyhet i SIA Glass finglassortiment

SIA Glass finglassortiment Vår Finaste får en ny medlem – RubyChoklad & Bär. Nyheten görs med gräddglass av färsk grädde med krispiga bitar av Rubychoklad och smakrik svarta vinbär- och jordgubbssylt – samt mycket kärlek och omsorg om råvarorna.

För ett par år sedan nylanserade SIA Glass sin premiumglass ”Vår Finaste”, som görs av extra mycket grädde för att göra de exklusiva råvarornas smakpalett full rättvisa.

RubyChoklad & Bär blir den sjätte medlemmen i denna exklusiva skara och ingredienserna talar till alla njutningssinnen: SIA Glass finaste gräddglass med jordgubbssmak, svarta vinbär-jordgubbssylt och krispiga bitar av Rubychoklad. Samt förstås mycket kärlek och omsorg om råvarorna:

– Ruby är naturligt rosa i färgen och smaken beskrivs som en blandning av intensiva toner av bär och läcker mjukhet, den är sofistikerad men tilltalande och passar väldigt bra i Vår Finaste-serien, säger Dan Bengtsson, Marknadschef på SIA Glass.

Ruby kallas ”den fjärde chokladen” efter Mörk, Ljus och Vit, och har en fruktighet som gifter sig med de syrliga svarta vinbären och jordgubbssmaken.

– Glassen är gjord på 100 procent svensk färsk grädde från bland annat vår egna mjölkgård Berte Gård, och glassen är utvecklad och tillverkad ett stenkast från gården på glassfabriken i Slöinge. Alltid med smak och njutning i fokus, säger Dan Bengtsson.

Vår Finaste RubyChoklad & Bär finns att köpa i butik från vecka 39.

I premiumserien ”Vår Finaste” finns sedan tidigare dessa smaker:

VÅR FINASTE VALNÖT - Gräddglass med smak av lönnsirap och smakrika valnötter med rejält tuggmotstånd.

VÅR FINASTE LEMONCURD - Gräddglass med en underbar citronfylld kräm tillsammans med spröd maräng.

VÅR FINASTE PISTAGE – Gräddglass med fyllig och nötig smak och rostad pistagemandel.

VÅR FINASTE VANILJ – Gräddglass med vanilj av högsta bourbónkvalitet. Utsedd till världens bästa vaniljglass (IICC 2019).

VÅR FINASTE SALTKARAMELL - Gräddglass av ljuvlig Dulce de Leche med salt kolasås och spröda kolabitar.

För mer information, kontakta:

Dan Bengtsson, Marknads- och innovationschef
Tel: 0346-71 51 65. E-post: dan.b@siaglass.se

Alltid färsk grädde från halländska gårdar, bl a vår egen Berte Gård. All vår glass produceras i Sverige med råvaror av högsta kvalitet, vi använder företrädesvis närproducerade svenska råvaror, såsom färsk grädde, mjölk och bär. Alla våra glassar är helt fria från palmolja.