SIA Glass och Oatly avslutar samarbetet

SIA Glass och Oatly avvecklar sitt samarbete för att utveckla glassmarknaden inom respektive segment från och med mitten av mars 2018.

– Den starka tillväxten fortsätter för både Oatly och SIA Glass. För att möta efterfrågan och säkerställa vår kapacitet vill vi lägga hundra procent fokus på de egna produkterna och vår kärnverksamhet, säger Stefan Carlsson som är vice VD och marknadschef på SIA Glass.

Oatly övertar ansvaret för sitt glassortiment från och med vecka 11 kommande år.

För mer information:

Stefan Carlsson, Vice VD/Marknadschef

Stefan.c@siaglass.se

All vår glass produceras i Sverige av färsk grädde. SIA Glass låter miljötänkandet genomsyra produktionen. Vi lever på landet - naturligt och nära jordbruket. Det är en del av vardagen. Det handlar inte om tillfälliga trender utan om en medveten långsiktig hållning för framtiden. Vår ambition är att inom några år skapa ett eget klimateffektivt kretslopp.