SIA Glass och SkiStar i samarbete: Barnens favoritsnögubbe Valle blir glass

SIA Glass och SkiStar i samarbete: Barnens favoritsnögubbe Valle blir glass

Snögubben Valle är barnens bästa vän på SkiStars destinationer, och snart kommer Valle även att stå modell för Valleglassen - en ny glasspinne i skepnad av krämig gräddglass med vanilj- och jordgubbsmak som kommer att säljas exklusivt hos SkiStar från vintersäsongen. Det är resultatet av ett nytt samarbete mellan SIA Glass och SkiStar.

SkiStars barnkoncept Valle finns på alla SkiStars destinationer i Skandinavien. Valle är en representant för SkiStar och företagets värderingar, i allt från vett och etikett i skidbacken till respekt för medmänniskor.

Nu kommer Valle i ny skepnad och utvecklas till något som alla barn älskar – glass med barnens favoritsmaker – vanilj och jordgubb gjord med krämig gräddglass. Glassen tillverkas med endast naturliga aromer och färger, och görs på färsk svensk grädde. Valleglassen blir Från Sverige-märkt såklart, eftersom glassen görs på SIA Glass i halländska Slöinge.

­– Valle är barnens favorit och är en viktig del i vårt arbete att få fler barn att vara aktiva och röra på sig, både vintertid genom alpin skidåkning hos oss, i vardagen och även sommartid genom att cykla, vandra och springa. Samtidigt vill vi att man ska unna sig det lilla extra efter en lång och intensiv dag i backen eller på fjället och då blir Valleglassen och samarbetet med SIA Glass ett bra tillskott i vårt erbjudande, säger Mathias Lindström, kommersiell direktör på SkiStar.

Att barnens egen snögubbe Valle nu blir glass faller sig alltså alldeles naturligt, liksom det nya samarbetet mellan SIA Glass och Skistar:

– Båda företagen delar samma grundvärderingar och arbetar aktivt för att hållbarhetsfrågor ska genomsyra alla delar av verksamheten. Att stötta ett aktivt liv är också ett viktigt kärnvärde för oss som vi delar med vännerna på SkiStar, säger Dan Bengtsson, marknadschef SIA Glass.

Valleglassen kommer till att börja med säljas exklusivt senare i vinter i anslutning till SkiStars skidanläggningar som en del i det nya samarbetet mellan SIA Glass och SkiStar.

För mer information kontakta gärna:

Petra Hallebrant, PR- och kommunikationschef, SkiStar AB, petra.hallebrant@skistar.com, tfn: 0729-637 332

Dan Bengtsson, marknadschef SIA Glass, dan.b@siaglass.se, tfn: 0346-71 51 65

Om SkiStar

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 53 %, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 43%. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i två segment; Drift av skidanläggningar och Fastighetsutveckling & exploatering. www.skistar.com

Pressbilder SkiStars presswebb: https://www.skistar.com/sv/press/#/latest_media samt på SkiStars Flickr-konto: https://www.flickr.com/photos/skistar/albums

Alltid färsk grädde från 3 svenska gårdar, bl a vår egen Berte Gård. All vår glass produceras i Sverige med råvaror av högsta kvalitet, vi använder företrädesvis närproducerade svenska råvaror, såsom färsk grädde, mjölk och bär. Alla våra glassar är helt fria från palmolja.