Sött, nötigt och innovativt när nya glasspinnar presenteras!

Sött, nötigt och innovativt när nya glasspinnar presenteras!

Nu släpper SIA Glass årets nyheter som får oss att längta till sommar och sol. Och en glass i handen. – Eller tre? Vi är stolta över att presentera pinnarna Sötis, Rundo och WALNUT som vi tagit fram tillsammans med en barnpanel, kakmonstret och ett gäng finsmakare. Som alltid när vi släpper nyheter från glassfabriken i Slöinge, så är det bara de bästa råvarorna som blir SIA Glass, säger Stefan Carlsson som är vice VD.

Barnens favorit, Sötis!

En tvåfärgad fruktis med smak av grönt äpple och sötsyrlig jordgubbe. Vad är fruktis?

– Sötis är en lekfull fruktis som är naturligt god, gjord på juice med naturliga aromer och naturliga färger av spirulina och druvskal. Smaken är unik och har provats fram tillsammans med barnen i skolan som ligger i närheten glassfabriken. Dessutom fri från allergener vilket gör att alla kan njuta av den.

Rund o go, Rundo!

Årets superinnovation heter Rundo och är just rund och ovanligt god. Men är det en kaka eller är det en glass? – Glasstårtor finns det gott om, men SIA Glass är nog först ut med glasskakan. En härlig mix av gräddglass med vaniljsmak och gyllene havrekaka doppad i mörk choklad. Det är livet på en pinne, det.

Dessert på en pinne, WALNUT!

Mer grädde, fler exklusiva råvaror. Lyxiga premiumpinnen WALNUT är som en läcker dessert. – WALNUT är vår finaste gräddglass, smaksatt med kanadensisk lönnsirap, doppad i choklad och små rostade valnötter. Vi har gått all in med allt och WALNUT är en riktigt lyxig förstärkning på glasskartan för oss och för alla finsmakare.

Sju skopor du inte får missa i glassbarerna

SIA Glass kommer dessutom med sju goda glassnyheter du inte får missa i glassbarerna.

– Vi har smakat oss runt i världen och testat glasstrenderna. Nu släpper vi vårens kuliga nyheter på halländska, det vill säga äkta råvaror, svensk grädde och riktigt fina smaker. CitronIngefära, Kaktus/Citrus, TrippelChoklad, Cheesecake, Marsipan, ekologisk Fudge och laktosfri Dansk Nougat är en kärleksförklaring till alla glassälskare, säger Stefan Carlsson som är vice VD på SIA Glass.

För mer information:

Stefan Carlsson, Vice VD/Marknadschef

Stefan.c@siaglass.se

SIA Glass är ett familjeföretag med hjärtat i halländska Slöinge. Företaget tillhör Bertekoncernen som är Sveriges äldsta familjeägda företag med anor sedan 1569. 1961 startade SIA Glass sin glasstillverkning. Vi låter miljötänkandet genomsyra produktionen. Vi lever på landet - naturligt och nära jordbruket.

• All vår glass produceras i Sverige med råvaror av högsta kvalitet
  • Alltid färsk grädde från 4 svenska gårdar, bl a vår egen Berte Gård
  • 90 % av våra råvaror kommer från Sverige