Superhjälte från SIA Glass lockar fram superkrafter

Superhjälte från SIA Glass lockar fram superkrafter

Är det fåglar? Är det flygplan? Nej, det är SIA Glass Superhjälte! Nu i förpackning med sex glasspinnar gjord av färgglad gräddglass med tuttifrutti-smak och blå överdrag likt en superhjältemask.

– Alla barn har sin egen superkraft, det vill vi förmedla med Superhjälte, säger Dan Bengtsson, marknadschef SIA Glass.

I våras lanserade SIA Glass barnens nya favorit Superhjälte, en färgsprakande virvlande gräddglass med tuttifrutti-smak och ett blått överdrag likt en superhjältemask – som självklart är gjord på endast naturliga färgämnen. Smaken är framtagen med en barnpanel.

Nu lanseras superkraften även i 6-pack, som också innehåller fina färgglada armband i limiterad upplaga med olika superkrafter att samla. Varje förpackning innehåller ett armband och det finns totalt fyra olika armband med olika figurer och superkrafter: ”SuperSnäll”, ”SuperStark”, ”SuperSnabb” och ”SuperSmart”.

– Vi vet att det bor en superhjälte i alla barn, och att alla barn har sin alldeles egen superkraft, det vill vi förmedla med vår egen Superhjälte, säger Dan Bengtsson, marknadschef SIA Glass.

Den färgglada gräddglassen gör SIA Glass på glassfabriken i halländska Slöinge av 100 procent svensk färsk grädde, fri från palmolja och Från Sverige-märkt.

Superhjälte 6-pack finns i butik nu.

Alltid färsk grädde från halländska gårdar, bl a vår egen Berte Gård. All vår glass produceras i Sverige med råvaror av högsta kvalitet, vi använder företrädesvis närproducerade svenska råvaror, såsom färsk grädde, mjölk och bär. Alla våra glassar är helt fria från palmolja.