Takdropp, plusgrader och medelhavskänsla från SIA Glass

Takdropp, plusgrader och medelhavskänsla från SIA Glass

Ett lika säkert vårtecken som snödroppar är nyheterna i glassbaren. SIA Glass levererar årets smak: Söt Oliv!

– Smakpanelen blev lite överraskade av olivnyheten, precis som vi hoppades. Omdömet blev positivt. God och krämig, len och söt med ett stråk av citrus och svarta oliver. Äkta gräddglass enligt halländsk tradition med medelhavsinspiration. Nu kan sommaren komma, säger Rolf Frid som är VD på SIA Glass.

Smakprovning pågår!

Just nu rullas säsongens nyheter ut till butiker, caféer och glassbarer. Söt Oliv, men också Vit Choklad,Nougatcrisp, Skogsbär, ekologisk Hjortron och laktosfri Mintkola. – Vi vill självklart höra vad alla glassälskare tycker om årets nyheter. Alla som vill kan ladda ner provsmakningsprotokoll på siaglass.se och ge sig ut på smaksafari. Hör gärna av er med proffsutlåtanden!

Vuxenglass med whiskysmak

Ytterligare en nyhet från SIA Glass är gräddglassen med smak av skotsk singelmalt. Glassen ingår i premiumserien Världens Glass och heter just Single Malt WHISKY. – Whiskyglas finns ju lite överallt, men whiskyglass är vi nog först ut med. Inget för barn, men en njutning för många vuxna. SIA Glass är noga med sin glasskultur, äkta grädde och naturliga råvaror, men vi är inte rädda för att utmana med nya smaker, säger Rolf Frid.