Massoud Hussein utanför sin restaurang i Leksand

Rutinerad franchisetagare växlar upp

Samtidigt som midsommarstängerna reser sig över Dalarna slår franchisetagaren Massoud Hussein upp portarna till sin nya Sibylla-restaurang i Leksand. Erfarenheten av att driva en mindre verksamhet under konceptet Grillköket under tio år fick honom att ta steget och våga satsa. ”Jag hade funderat länge och när jag fick erbjudande om att köpa mark av kommunen var det ett enkelt beslut”.

Att valet föll på Sibylla var självklart. ”Det är en välkänd och mycket uppskattad kedja för folk i Leksand och Sverige. När jag drev min kiosk var det många som frågade: varför är det inte en Sibylla?”.

Den nybyggda restaurangen på 300 kvadratmeter erbjuder sittplatser för 85 personer. För gäster som föredrar att ta med maten hem finns en drive-in. Läget vid riksväg 70 är strategiskt och lockar både lokalbefolkning och gäster på resande fot.

Öppningen ger en skjuts till antalet arbetstillfällen som erbjuds i trakten, inte mindre än 22 anställda kommer att behövas för att driva restaurangen. Intresset för att få jobba har varit stort.

”Det här är en stor händelse i Leksand” säger Per Stenlund, etableringschef på Nordic Fast Food. ”De aktiviteter vi drivit för att marknadsföra öppningen har fått stort genomslag och Massoud är en mycket omtyckt person med stort nätverk i Leksand med omgivning. Lägg till detta Sibyllas starka varumärke.”

Massouds restaurang i Leksand blir Sibylla-restaurang nummer 144 och en av de största i Sverige. Coronasäkrad invigning sker 17 juni. ”Allt är på plats, nu väntar vi bara på att få servera de första gästerna” avslutar Massoud stolt.

För mer information kontakta Charlie Hågnell (VD, Nordic Fast Food AB): charlie.hagnell@sibylla.se

Sibylla är ett av Sveriges mest kända och folkkära varumärken, med stolta traditioner ända sedan 1932. Sibylla-kedjan består av 144 restauranger från Ystad i söder till Kiruna i norr. Sibylla bjuder på en riktigt svensk snabbmatsupplevelse, med fokus på att gästerna skall ”Ha det gott!”. Vi vill bjuda på nylagad, god mat och ett bemötande fullt av hjärta, med en ambition om att bli Sveriges mest omtyckta kedja. Sibyllakedjan drivs av Nordic Fast Food AB, som ägs av franchisetagarnas bolag FIAB. www.sibylla.se