Den nya Sibyllarestaurangen i Skurup öppnar den 29 november.

Sibylla blir först ut i Skurup

Den 29 november är det stor premiär för den nya Sibyllarestaurangen i Skurup. Sibyllakedjan blir därmed först ut bland de ledande fast food-aktörerna att etablera sig på orten, och franchisetagarna Palle och Johan Andersson har förhoppningar om att kunna dra nytta av den unika positionen.

Sibyllarestaurangen i Skurup ligger i det handelsområde som är på väg att växa fram mellan centralorten och väg E 65. Vägen är en viktig pulsåder för såväl pendlare som trafiken till och från färjorna i Ystad, något som Palle och Johan självklart hoppas kunna dra nytta av. Men de vill också bli ett nytt och välkommet alternativ för Skurupsborna.

- Vi blir ju lite ensamma herrar på täppan i vårt segment och det gör att vi ser väldigt positivt på både orten i sig och läget vid handelsplatsen. Vi tror att vi kommer att kunna locka till oss både trafikanter från vägen och de som bor här på orten, säger Palle Andersson.

Nya arbetstillfällen
Restaurangen i Skurup är av samma typ som den som invigdes i Ystad i somras. Det innebär en total yta på cirka 300 kvadratmeter och 72 sittplatser i serveringen. Här finns även en drive in-lucka för de som vill handla direkt från bilen. Utseende- och inredningsmässigt följer restaurangen Sibyllakedjans nya, moderna profil, och den som fortfarande förknippar Sibylla med mer traditionella gatukök kommer att bli förvånad.

Etableringen innebär också att Skurup tillförs nya arbetstillfällen, och totalt har Palle och Johan 13 anställda på deltid eller timmar. De kommer själva att arbeta full tid i restaurangen och vara operativa i verksamheten.

- Jag tror det är bra att själv vara operativ så mycket det bara går. Och i och med att vi är två som delar på ansvaret, kan vi avlasta varandra och få tid att jobba med administration och utveckling, säger Palle.

Mer information, kontakta:

Joakim Carlsson, VD Sibyllakedjan

Palle Andersson, Sibylla Skurup
Mobil:073-033 22 97

Sibylla är ett av Sveriges mest kända och folkkära varumärken, med stolta traditioner ända sedan 1932. Sibylla-kedjan består av cirka 160 restauranger från Ystad i söder till Kiruna i norr. Sibylla bjuder på en riktigt svensk snabbmatsupplevelse, med fokus på att gästerna skall ”Ha det gott!”. Vi vill bjuda på nylagad, god mat och ett bemötande fullt av hjärta, med en ambition om att bli Sveriges mest omtyckta kedja. Sibyllakedjan drivs av Nordic Fast Food AB, som ägs av franchisetagarnas bolag FIAB. www.sibylla.se