Sibylla expanderar i Örebro - premiär fredagen 24 augusti

Sibylla expanderar i Örebro - premiär fredagen 24 augusti

I över 20 år har bröderna Jonas och Andreas Wikström serverat korv och hamburgare till hungriga örebroare. Under många år har de med stor framgång drivit det klassiska Hålet i väggen i centrala Örebro, och nu är det dags för ännu ett kapitel i deras Sibyllakarriär. Fredagen 24 augusti öppnar de en Sibylla-restaurang av senaste snitt i Bettorp, med ett utmärkt läge vid riksväg 50.

–      Det känns fantastiskt kul att göra den här satsningen, och efter långa förberedelser vill vi bara komma igång. Den nya anläggningen är ju något helt annat än vad vi är vana vid från Hålet i väggen, där vi bedriver verksamhet på cirka 30 kvadratmeter. berättar Jonas Wikström

Restaurangen i Bettorp är byggd enligt Sibyllakedjans nya, moderna profil. Det innebär bland annat att gästerna möts av inbjudande miljöer både ut- och invändigt. Här erbjuds 64 sittplatser inomhus, dubbla kassalinjer samt en uteplats med gott om platser. Det utmärkta vägläget vid riksväg 50 ger även plats för en Drive In, där man kan beställa och få mat utan att lämna bilen.

–      Vi har noga tänkt igenom logistiken i köket, för att kunna hålla ett högt tempo i beredning och servering. Nu ser vi bara fram emot att få välkomna de första gästerna i restaurangen, säger Jonas.

För Sibylla innebär nyetableringen i Bettorp att kedjan stärker sin position i Örebro. Förutom bröderna Wikströms båda anläggningar – Bettorp och Hålet i väggen – finns  här även Sibylla Deiles, och Sibyllas etableringschef Mats Kreu utesluter inte ytterligare satsningar i staden.

– Köket i Bettorp visar att vi kan konkurrera med de största fast food-kedjorna, både  vad gäller koncept, läge, logistik och upplevelse. Vi är absolut öppna för fler etableringar av det här slaget, bara läget är det rätta för oss, säger Mats Kreu.

Mats Kreu, etableringschef Sibyllakedjan

Sibylla är ett av Sveriges mest kända och folkkära varumärken, med stolta traditioner ända sedan 1932. Franchisekedjan, som inrymmer 179 kök från Ystad i söder till Kiruna i norr, är det lite mer personliga alternativet på den svenska snabbmatsmarknaden. Det innebär att vi välkomnar våra gäster med god och nylagad mat med stor valfrihet, serverad i en vänlig och familjär atmosfär. Vår ambition är att ha Sveriges nöjdaste snabbmatsgäster. Sibyllakedjan drivs av Nordic Fast Food AB, som ägs   gemensamt  av franchisetagarna och Atria Concept AB. http://www.sibylla.se/