Maria Hedman är ny försäljnings- och driftschef för Sibyllakedjan.

Sibyllakedjan förstärker säljorganisationen för att växa ännu mer

Sibyllakedjan fortsätter att stärka sin position på den svenska fast food-marknaden. För att kunna växa ytterligare och ta ännu fler andelar har Nordic Fast Food – Sibyllakedjans driftsbolag – nyligen rekryterat Maria Hedman för att leda försäljning- och driftsorganisationen.

Maria kommer närmast från en position som regionchef inom kedjan Jensens Bøfhus, och har sen tidigare en både lång och gedigen bakgrund av både restaurang och snabbmat. Bland annat har hon har under 14 år arbetat inom Max, där hon varit både restaurang- och distriktschef.

-Jag är väldigt glad att vi nu får in Maria i vårt lag. Hon har erfarenheter och kunskaper som vi kommer att ha stor nytta av, samtidigt som vi förstärker stödet till våra befintliga franchisetagare, säger Sibyllakedjans VD Joakim Carlsson.

I samband med att Maria tillträdde sin tjänst den 2 maj så övergår den tidigare försäljningschefen Per Stenlund till att arbeta mer fokuserat med nyetableringar och kedjans framtida utveckling.

-Vi får en viktig resursförstärkning som ger oss möjlighet att hjälpa franchisetagarna att öka sin försäljning ännu mer, samtidigt som vi kan öka takten när det gäller att etablera ännu fler Sibyllarestauranger. Jag tror och hoppas att marknaden kommer att märka att Maria nu ingår i vår laguppställning, säger Joakim.

Joakim Carlsson

VD Sibyllakedjan