Sigma expanderar i Västerås, Örebro och Eskilstuna

Sigma expanderar i Västerås, Örebro och Eskilstuna

Sigmas affärsområde Industry fortsätter att expandera och har nu öppnat upp kontor i Västerås, Örebro och Eskilstuna.

Sigma Industry erbjuder konsulttjänster med fokus på produktutveckling, produktionsutveckling, el och automation, processteknik, och elkraft. Konsultcheferna Johan Karlsson och Per Magnusson, som ska leda verksamheterna i Västerås, Örebro och Eskilstuna, har gedigen erfarenhet från industrin i regionen och känner sig entusiastiska inför framtiden. Tillsammans kommer de att kunna erbjuda hela Sigma Industrys tjänstepalett till kundföretagen i regionen. Johan och Per har lyckats gå från 0 till 25 anställda på mindre än ett halvår på dessa tre orter, och planen är att bli 100 stycken på 3 år.

”Hittills har vi fått ett bra mottagande från kunderna vilket är jättekul. Sigma Industry gör just nu en spännande resa och satsar på att attrahera de 1000 bästa ingenjörerna från norr till söder”, säger Johan Karlsson.

Johan och Per rekryterar just nu bland annat mekanikkonstruktörer, produktionsingenjörer och projektledare för en fortsatt expansion. I helgen representerade de Sigma Industry på karriärmässan Jobb Shop i Västerås för ingenjörer.

”Vi söker medarbetare med den rätta inställningen. Hos oss är konsulterna hjältarna och vi sätter dem alltid i centrum.”, säger Per Magnusson.

Sigmas affärsområde Sigma Industry genomgår en stark tillväxt och har den senaste tiden totalt sett etablerat sig i Lund, Helsingborg, Växjö, Göteborg, Jönköping, Stockholm, Södertälje, Linköping, Norrköping, Västerås, Örebro, Eskilstuna och Umeå.

Om oss:

Sigma Industry kommer de närmsta åren att anställa över 1 000 teknikkonsulter. Viktiga komponenter för detta är

• att ledningarna i våra Industry-bolag har betydande erfarenhet av att bygga konsultföretag. Härtill finns det fulla stödet från Sigma och ägarbolaget Danir, som under 28 år byggt konsultföretag med 6 000 anställda
  • att vi genom våra systerbolag i Sigmakoncernen med för närvarande 1 700 anställda redan har kontor, system och avtal över hela Sverige
  • att vi genom Sigmas och vår huvudägare Danirs starka kapitalbas har de finansiella resurserna för denna offensiva satsning.

Vi är en del av en långsiktig satsning inom Sigma där vi kombinerar IT och ingenjörsverksamhet.

Läs mer om oss på sigmaindustry.se