Jimmy Dahlqvist blev ambassadör för AWS Partner Network

Jimmy Dahlqvist, Head of AWS Technologies på Sigma Technology Digital & Cloud Solutions, blev en av 200 på listan över World’s APN Ambassadors. Utmärkelsen innebär något av en maktposition inom en engagerad moln-community och ger möjligheten att testa några av de djärvaste innovationsidéerna i molnet.

Sigma Technology har nyligen blivit en officiell AWS Consulting Partner, vilket återspeglar företagets mål att bibehålla ett team med certifierade cloud-experteroch bygga välfungerande arkitektlösningar för att skapa hållbara och lönsamma projekt. Partnerskapet ger också möjligheter för företagets experter att tanka viktiga lärdomar och best practices från några av de främsta cloud-proffs.

Jimmy Dahlqvist, Head of AWS Technologies på Sigma Technology Digital & Cloud Solutions, bröt ny mark och tog det ett steg längre – han blev en av bara 200 världsambassadörer för AWS Partner Network. Utmärkelsen ges bara till äkta AWS-förkämpar.

Min passion för att bidra till communityn genom öppen källkod-projekt och proffsigt innehåll gjorde att jag blev vald till programmet. Jag är väldigt hedrad över att bli utvald till ambassadör med tanke på den hårda urvalsprocessen.

Jimmy Dahlqvist delar sina tankar om vad APN Ambassador Program innebär för honom: – Det här programmet ger mig möjlighet att utöka mitt nätverk av likasinnade experter inom en väldigt engagerad community, och utbyta kunskaper med andra ambassadörer. Det mest spännande för mig är möjligheten att ta del av särskilda webbinarier och kurser som hålls av de som går i främsta ledet på Amazon. Han fortsätter:

Jag är väldigt motiverad att fortsätta engagera mig i AWS-communityn och dela min kunskap med vårt team så att vi kan bygga spännande lösningar tillsammans.

Rashin Kabodvand, VD på Sigma Technology Digital & Cloud Solutions kommenterar:

Vi investerar mycket inom det här området och har höga mål. Ambitionen är att bli topp tre på marknaden när det gäller molntjänster. Därför tycker vi det är viktigt att ta mer plats i moln-communityn. Det kommer ge oss värdefulla lärdomar, kunskap och best practices från andra AWS-ambassadörer, och göra oss till en bättre leverantör åt våra kunder. Att Jimmy har blivit en AWS-ambassadör ger oss också ett erkännande i communityn, vilket kommer hjälpa oss att mer fördelaktigt, snabbare och mer innovativt visa våra kunder vad vi kan när det gäller molntjänster.

För mer information, kontakta:

Nataly Lamkén, Chief Communication Officer på Sigma Technology Group, nataly.lamken@sigmatechnology.se

Rashin Kabodvand, VD på Sigma Technology Digital & Cloud Solutions, rashin.kabodvand@sigmatechnology.se

Jimmy Dahlqvist, Head of AWS at Sigma Technology Digital & Cloud Solution, jimmy.dahlqvist@sigmatechnology.se

Om Sigma Technology

Sigma Technology Group, del av Sigma Group, är ett privatägt globalt teknikkonsultföretag med verksamhet i Sverige, Ungern, Kina, Norge, Tyskland och Ukraina och som levererar internationellt till Europa, USA och Kina. Sigma Technology Group erbjuder den allra senaste kunskapen inom mjukvaruutveckling, produktinformation, design och utveckling av inbyggda system, utveckling och administration av IT-infrastruktur samt digitala lösningar med expertkonsulter, offshore-leveranser och utvecklingsteam.

För en fullständig beskrivning, besök sigmatechnology.se.

Sigma ägs as Danir AB och har ca 4,000 anställda och ett nätverk av partners i elva länder.

Om AWS Partner Network

AWS Partner Network (APN) är det globala nätverk med partners som använder Amazon Web Services för att bygga lösningar och tjänster åt sina kunder. AWS hjälper partners att bygga, marknadsföra och sälja sina AWS-erbjudanden genom att bidra med värdefullt företagsstöd, teknikstöd och marknadsföringsstöd. Det finns tiotusentals AWS artnerföretag över hela världen. Fler än 90% av företagen på Fortune 100-listan och majoriteten av företagen på Fortune 500-listan använder lösningar och tjänster från AWS Partner Network. APN har en unik förmåga att hjälpa företag utnyttja hela AWS verksamhet för att påskynda resan mot molnet.

Vem kan bli en AWS Partner-ambassadör?

AWS Partner-ambassadörer måste vara anställda hos en AWS Partner, brinna för att bidra till communityn och vilja jobba nära kunder för att implementera AWS Workloads. AWS Partner-ambassadörer måste ha minst två tekniska certifikat från AWS och regelbundet bidra till APN-nätverket via flera olika kommunikationskanaler.

För en fullständig beskrivning, besök aws.amazon.com/partners/

Sigma är ett ledande konsultföretag som arbetar för att öka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar vi vårt tekniska know-how med ett brinnande intresse för att ständigt utveckla bättre lösningar. Vi är 5 000 medarbetare i sexton länder. Våra tjänster tillhandahålls av Sigma Technology, Sigma Connectivity, Sigma Industry, Sigma Civil och Sigma Software.

Nataly Lamkén

PR- och kommunikationschef | Sigma Technology Sigma Technology