Dick Stenebo, VD på nystartade Sigma Industry Evolution.

Sigma Industry Evolution – Ett nytt Sigmabolag inom mekatronik och embedded systems

Nu tar Sigma Industry South Group nästa steg i utvecklingen och startar Sigma Industry Evolution AB med fokus på mekatronik- och embeddedområdet. Sigma är sedan många år ett etablerat varumärke inom ingenjörsbranschen och drivs av entreprenörs- och framåtanda. Genom att utvecklas med marknaden och erbjuda tekniska konsulter av hög klass är Sigma Industry South Group redan idag ett av regionens största konsultbolag inom tekniska konsulttjänster.

Med grundandet av Sigma Industry Evolution AB breddar Sigma sin leverans inom mekatronik och embedded ytterligare för att möta marknadens ökande behov. Som VD för bolaget Industry Evolution AB, och ansvarig för att bygga upp verksamheten, utses Dick Stenebo. Dick Stenebo har lång erfarenhet av konsultvärlden och han har bland annat arbetat både som teknisk konsult och avdelningschef inom Sigma Industry. Sätet för det nya bolaget blir i Lund, en region med traditionell och nyskapande industri inom utveckling, forskning och produktion.

– Jag är mycket stolt över den utveckling som Sigma Industry South Group haft sedan starten 2014 och förtroendet som marknaden gett oss. Med grundandet av Industry Evolution och med Dick Stenebo som VD får vi nu mycket goda förutsättningar att bredda oss och utvecklas tillsammans med våra kunder, säger Lars-Johan Ahlqvist, koncernchef för Sigma Industry South Group.

– Det oerhört roligt att få förtroendet att bygga upp en ny verksamhet i regionen som jag känner väl. Att få fortsätta driva en verksamhet präglad av entreprenörskap och framåtanda, är en ära i sig. Jag ser fram emot att kunna bidra med att bygga ett framtidens mekatronik och embedded företag, som kommer komplettera befintlig verksamhet på ett bra sätt, säger Dick Stenebo, VD på Sigma Industry Evolution AB.

Kort om Sigma Industry South Group
Sigma Industry South Group är en snabbt växande konsultbolagsgrupp som erbjuder kvalificerade konsulttjänster till industrin. Med Industry South som är verksamma inom områden som produktutveckling, ergonomi och design, processteknik, beräkning samt produktionssystem och projektledning, Industry Solutions som är verksamma inom avancerad automation och digitalisering, samt Industry Evolution inom mekatronik och embedded systems har Sigma Industry South Group en stor bredd och leveranskapacitet till marknaden.

Grunden lades för sju år sedan med bildandet av Sigma Industry South AB och är idag närmre 300 anställda inom gruppen. Målsättningen är att med en gedigen branschkunskap, nytänkande och flexibilitet, förse industrin med konkurrenskraftiga ingenjörer inom teknik och utveckling.

Sigma Industry South Group ingår i Sigma Group som ägs av Danir, som i sin tur ägs av familjen Dan Olofsson.

För mer information kontakta:
Lars-Johan Ahlqvist, koncernchef Sigma Industry South Group, 0767-64 91 05, Lars-Johan.Ahlqvist@sigma.se
Dick Stenebo, VD Sigma Industry Evolution AB, 0706-70 61 77, Dick.Stenebo@sigma.se