Johan Cahier är ny avdelningschef på Sigma Industry.

Sigma Industry växlar upp framtidens projektledarskap i Stockholm

Sigma Industry satsar vidare på projektledningstjänster i Stockholm genom att tillsätta ett nytt ledningsteam med Johan Cahier som ny avdelningschef i spetsen. Johan har lång erfarenhet av projektledning i konsultbranschen och har varit konsult på Sigma tidigare. Han kommer nu tillsätta ett nytt ledningsteam och inledningsvis rekrytera två nya konsultchefer.

Med Johan Cahier i spetsen kommer en ny ledningsgrupp skapas för avdelningen Projektledning & Management. De vill komma i kontakt med Stockholms bästa konsultchefer, men också vassa projektledare som vill arbeta med affärsutveckling. – Det känns väldigt roligt och inspirerande att vara tillbaka på Sigma! Jag kommer fokusera på att skapa förutsättningar, vägleda och hjälpa våra projektledare att nå nästa nivå i sitt ledarskap, säger Johan Cahier.

Johan har en M.Sc från KTH och över 20 års erfarenhet av ledarskap, projektledning (IPMA) och systemteknik från finans-, fordons- och försvarsbranschen. Han har under de senaste åren arbetat med att utveckla projektkontoret samt drivit IT- och digitaliseringsprojekt på Grant Thornton. Han är dessutom en av alla Sigmas hemvändare, då han varit projektledningskonsult på företaget tidigare.

– Sigma har massor med spännande uppdrag med många nya kunder. Jag ser att det finns ett stort rekryteringsbehov och där behöver vi satsa på att få in fler kompetenta projektledare. Min vision är att Sigma skall vara ledande i utvecklingen av framtidens ledarskap, avslutar Johan Cahier.

Tobias Wilhelmson, vVD och regionchef i Stockholm ser fram emot att välkomna Johan till teamet: – Johan står för ett genuint och stabilt ledarskap, vilket vi vet att många projektledare efterfrågar. Han kommer kunna utveckla både våra konsulter och ledningsgrupp och det är en spännande resa som alla i gänget nu får chansen att vara med på!

Johan Cahier tillträder idag 7 februari 2022.

För mer information:

Johan Cahier
Avdelningschef Projektledning & Management, Sigma Industry
Tel: +46 701 96 03 68
johan.cahier@sigma.se

Tobias Wilhelmson
Vice vd, regionchef Stockholm, Sigma Industry
tobias.wilhelmson@sigma.se

Om Sigma Industry East North
Sigma Industry East North är ett bolag inom Sigmagruppen. Vi är snart 350 medarbetare och vår verksamhet finns på ett tiotal orter från Linköping i söder till Luleå i norr. Ingenjören är hjälten och vår passion är teknik! En stor del av våra anställda deltar i produktionsrelaterade projekt, team och uppdrag. Andra arbetar inom forskning, utveckling eller med samhällsrelaterade uppdrag. Vi vill förknippas med kvalitet, långsiktighet och bästa möjliga service. Vi är snabba och får saker gjorda.