Sigma och API PRO etablerar ett samarbete kring underhållssystem

Sigma och API PRO etablerar ett samarbete kring underhållssystem

Två ledande aktörer inom underhållssystem för anläggningstung industri har valt att samarbeta för att skapa mer kompletta helhetslösningar baserat på API PRO:s standardprogramvara och Sigmas omfattande tjänsteutbud.

Marknaden för underhållssystem både växer och förändras. Växer då många industrier fortfarande har stor potential att öka sin tillgänglighet i anläggningen, samtidigt som underhållsarbetet kan effektiviseras. Men marknaden förändras också i den meningen att ny teknik ger nya möjligheter, t.ex. att maskiner ”säger till” när de ska underhållas. Med en kombination av Sigmas bredd inom IT och mångåriga erfarenhet som konsult inom underhållsystem tillsammans med API PRO:s ledande tekniska plattform kan marknaden få de nya helhetslösningar som de efterfrågar. Samarbetet omfattar Sverige, Norge och Finland.

Breddar erbjudandet för optimal underhållsprocess
Hans Hellström på Sigma IT & Management säger – ”Sigma har arbetat med industriella underhållssystem sedan mitten av 90-talet och är idag det största oberoende konsultföretaget i Sverige kring Maximo. Samtidigt är vår inriktning att vara duktiga på själva underhållsprocessen och kunna erbjuda systemlösningar som stödjer processen på det mest optimala sättet utifrån varje kunds specifika förutsättningar. Med API PRO som komplement får vi ett bredare erbjudande som passar fler kunder.”

Högre servicegrad ger större möjligheter

Patrik Haldén på API PRO säger – ”API PRO har varit mycket framgångsrika, bara under de senaste 18 månaderna har 100 företag valt vårt system. I Sverige har vi hittills klarat av att både leverera och ge support till våra kunder själva, men för att kunna erbjuda våra kunder en högre servicegrad behöver vi nu samarbeta med en partner. Sigma har den branschkompetens som vi efterfrågar, samtidigt som de har en stor bredd av andra IT-tjänster, vilket gör att vi tillsammans kan ta större åtaganden.”

För mer information kontakta:
Hans Hellström Försäljningsansvarig underhållssystem, Sigma IT & Management,

Patrik Haldén Nordenchef, API PRO

Sigma är ett ledande konsultföretag som arbetar för att öka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar vi vårt tekniska know-how med ett brinnande intresse för att ständigt utveckla bättre lösningar. Vi är 1 700 medarbetare i elva länder.