Sweden's Best Managed Companies 2023

Sigma Technology är nominerade till Golden Sweden’s Best-Managed Company för femte året i rad

Sigma Technology fortsätter att visa sitt engagemang mot utmärkthet genom att bli nominerade som en av Sweden's Best Managed Companies av Deloitte i samarbete med Nasdaq. Förra året uppnådde företaget den prestigefyllda Golden Status vilket markerar flera år i rad med företagserkännande sedan 2019. Denna prestation firades under den officiella prisutdelningen som hölls i Stockholm den 8 juni.

Best Managed Companies Awards är en prestigefylld utmärkelse som firar enastående prestationer hos svenska privata företag. Den värderar deras övergripande framgångar baserat på faktorer såsom strategisk inriktigt, genomförandeförmåga, företagskultur och finansiell prestation. Deloitte och Nasdaqs har gått ihop för att etablera utmärkelsen Sweden’s Best Managed Awards 2018, med syfte att lyfta fram exceptionella företag. I den senaste upplagan av utmärkelsen har en oberoende jury valt ut de 20 bästa företagen.

Vårt engagemang för att driva innovation genom elektrifiering och digitalisering har belönats med den prestigefyllda utmärkelsen Best Managed Company Award, säger Carl Vikingsson, VD på Sigma Technology.

Vi är engagerade i att anpassa innovationer till våra kunders dagliga verksamhet, stödja deras planer för omfattande digitalisering och elektrifiering. Genom att fokusera på att öka vår kapacitet och kompetens inom dessa områden, siktar vi på att stärka vår position som en av de tre ledande aktörerna i branschen. Vår senaste genomförda förvärv av det tyska företaget ETECTURE utökade vår räckvidd och kundportfölj och förbättrar vår konkurrenskraft inom den europeiska fordonsindustrin.

När det gäller Sigma Technology Groups helhetssyn på strategin, tillägger Carl:

Vår syftesdrivna strategi, som speglar vår vision ‘Expect A Better Tomorrow’, kretsar kring olika fokusområden och långsiktiga mål som gynnar våra kunder, ägare, anställda och världen omkring oss. Vi strävar att vara mer än bara en vinstinriktad organisation och aktivt delta i den digitala och elektriska omställningen, för att förbättra människors liv genom nya teknologier och utbildningar. Vårt löfte att uppnå stabila finansiella mål, trovärdighet, öppenhet och långsiktiga CSR-initiativ bidrar till en bättre framtid. Detta pris är ett bevis på att våra anställdas hårda arbete och engagemang, som kontinuerligt strävar efter att hela tiden leverera något exceptionellt. Denna utmärkelse motiverar oss att tänja teknologins gränser ännu mer och förankra vår position som ledare i branschen.

Vi är stolta över att presentera priset till dessa 20 företag, som alla visar starkt ledarskap och välfungerande processer som bidrar till en positiv kultur och lönsam tillväxt. Det är spännande att fira deras framgångar och teamen som gör allt detta möjligt, säger Therese Kjellberg, partner på Deloitte och ansvarar för Bästa Ledda Företag i Sverige.

I år välkomnar vi fem företag som guldmedlemmar efter att ha mottagit priset fyra år i rad. Dessutom firar vi Pågen, Roxtec och Sigma Technology, som får utmärkelsen för femte året. Det är inspirerande att se så många företag fortsätta att investera och sträva mot sina mål, säger Theresa Kjellberg.

För mer information, kontakta:

Carl Vikingsson, VD på Sigma Technology Group, carl.vikingsson@sigmatechnology.com

Om Best Managed Companies Award

Best Managed Companies är ett kvalitetspris som delas ut för att uppmärksamma privata, svenska företags framgångar baserat på strategisk riktning, förmåga att verkställa, företagskultur och ekonomisk prestation. Best Managed Companies etablerades i Kanada 1993 och har sedan dess introduceras i över 20 länder runt om i världen. Sweden’s Best Managed Companies lanserades 2018 av Deloitte i samarbete med Nasdaq. Detta är det tredje året som priset delas ut.

Om Sigma Technology Group

Sigma Technology Group, del av Sigma Group, är ett privatägt globalt teknikkonsultföretag med verksamhet i Sverige, Ungern, Kina, Norge, Tyskland och Ukraina och som levererar internationellt till Europa, USA och Kina. Sigma Technology Group erbjuder den allra senaste kunskapen inom mjukvaruutveckling, produktinformation, design och utveckling av inbyggda system, digitala lösningar, och IT-infrastruktur med expertkonsulter, offshore-leveranser och utvecklingsteam. För en fullständig beskrivning, besök sigmatechnology.com.

Sigma ägs as Danir AB och har ca 5,000 anställda och ett nätverk av partners i 13 länder.

Sigma är ett ledande konsultföretag som arbetar för att öka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar vi vårt tekniska know-how med ett brinnande intresse för att ständigt utveckla bättre lösningar. Vi är 5 000 medarbetare i sexton länder. Våra tjänster tillhandahålls av Sigma Technology, Sigma Connectivity, Sigma Industry, Sigma Civil och Sigma Software.

Carl Vikingsson

VD | Sigma Technology Group