Jacob Ahlner och Karin Andreasson

Sigma Technology expanderar med ERP tjänster på den nordiska marknaden

Sigma Technology, ett ledande företag inom ingenjörs- och IT-konsulttjänster, har idag meddelat en betydande expansion inom ERP-konsulttjänster med fokus på SAP med lanseringen av Sigma Technology ERP Advisory. Denna strategiska satsning positionerar Sigma Technology som en one-stop shop för digitala transformationslösningar och adresserar den ökande efterfrågan på ERP-expertis i Norden.

Investeringen inom detta affärsområde kommer i en tid då marknaden upplever betydande tillväxt, med en stark efterfrågan på SAP-tjänster bland kritiska kunder.

Landskapet för digital transformation är hyperkonkurrenskraftigt, och företag kräver robusta lösningar för att optimera verksamheten och få en strategisk fördel, säger Johan Edlund, VD för Sigma Technology IT Group.

Sigma Technology utnämner Karin Andreasson till VD för Sigma Technology ERP Advisory. Karin Andreasson kommer närmast från Capgemini med en gedigen meritlista inom digital transformation och att snabbt accelerera tillväxt, speciellt inom affärsområdena SAP och IFS.

Karin Andreasson är en mycket uppskattad ledare med ett starkt track record, erfarenhet av snabbt att skala upp verksamheter och driva tillväxt. Hon har dessutom en naturlig fallenhet för entreprenörskap, vilket gör oss mycket glada över att rekrytera henne till Sigma Technology, fortsätter Johan Edlund.

Fokus på cloud, AI och hållbarhet

Expansionen inom SAP-konsulttjänster är i linje med Sigmas bredare strategi att verka för digitalisering och att ständigt utöka sin portfölj av professionella tjänster. Genom att erbjuda omfattande tjänster inom SAP, vilket inkluderar SAP S/4HANA implementeringar och uppgraderingstjänster, optimering av molnet och avancerade dataanalys-möjligheter, strävar Sigma Technology efter att supportera sina kunder att arbeta mer data drivet.

Karin Andreasson säger:

Som VD för Sigma Technology ERP Advisory ser jag framemot att leverera värde till våra högt ansedda kunder och anställda. Digital transformation är ett kärnområde för våra kunder idag och jag vill bidra till att utvidga den arenan, samtidigt som jag kommer verka för ämnen som är extremt aktuella och nära mitt hjärta, såsom hur vi genom optimering av affärssystem kan stödja våra kunder i deras ESG-arbete.

Den starkaste marknadstrenden för SAP just nu är S/4HANA implementeringar och migreringar, men jag tror starkt på en proaktiv approach, vilket innebär att se bortom S/4-boomen och där vi vet att generativ AI kommer att spela en betydande roll för framtida innovation, vilket kommer att vara en nyckel i vår strategi.

Slutligen är hållbarhet och inkludering högt på min agenda och kommer att vara djupt förankrade i vår strategi.

Bygger ett seniort team av ERP-konsulter

Jacob Ahlner, med gedigen bakgrund inom HR, rekrytering och affärsutveckling, ansluter till företaget som vice VD. Jacob, som kommer från Capgemini, har erfarenhet av att rekrytera topp SAP- och IFS-talanger samt av att bygga starka partnerskap med systemutvecklare, vilket ger ett unikt perspektiv till teamet.

Jacob kommenterar:

Med fokus på rekrytering av topp talanger och genom att alltid sätta kunden i centrum, erbjuder vi personer med tillväxtmentalitet en unik möjlighet till att vara en del av att bygga något väldigt speciellt. Vårt mål är att sätta kunden samt våra anställda i första rummet, vilket gör oss till en pålitlig stabil partner för våra kunder och employer of choice för talanger.

Sigma Technology Group rekryterar funktionella konsulter inom alla kärnområden inom SAP, SAP projektledare, tekniska konsulter och lösningssarkitekter.

Karin kommenterar:

Låt oss forma framtiden tillsammans, och ta chansen att vara en del av en unik satsning där entreprenörskap, innovation och inkludering står högst på agendan.

För mer information, kontakta:

Karin Andreasson, VD för Sigma Technology ERP Advisory, karin.andreasson@sigmatechnology.com

Johan Edlund, VD för Sigma Technology IT Group, johan.edlund@sigmatechnology.com

Nataly Lamkén, kommunikationschef vid Sigma Technology Group, nataly.lamken@sigmatechnology.com

Om Sigma Technology

Sigma Technology Group, en del av Sigma Group, är ett privatägt globalt teknikkonsultföretag med verksamhet i Sverige, Ungern, Kina, Norge och Ukraina och global leverans till Europa, USA och Kina. Sigma Technology Group erbjuder toppmodern expertis inom programvaruutveckling, produktinformation, design och utveckling av inbyggda system, IT-infrastrukturutveckling och administration samt digitala lösningar med expertkonsulter, offshore-leverans och utvecklingsteam.

För en komplett bild, besök sigmatechnology.com.

Sigma ägs av Danir AB och har mer än 5 000 anställda och ett nätverk av partners i elva länder.

Kategorier

Sigma är ett ledande konsultföretag som arbetar för att öka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar vi vårt tekniska know-how med ett brinnande intresse för att ständigt utveckla bättre lösningar. Vi är 5 000 medarbetare i sexton länder. Våra tjänster tillhandahålls av Sigma Technology, Sigma Connectivity, Sigma Industry, Sigma Civil och Sigma Software.

Nataly Lamkén

PR- och kommunikationschef | Sigma Technology Sigma Technology