Alexander Corneliusson (VD) och Henrik Lawenius (vVD) startar Sigma Technology Experience, ett nytt företag med fokus på digitala upplevelser, inom Sigma Technology Group.

Sigma Technology lanserar ett nytt företag med fokus på digitala upplevelser och tillväxt

Sigma Technology Group fortsätter att växa och startar nu ett nytt företag, Sigma Technology Experience, med huvudkontor i Göteborg. Företagets fokus ligger på att erbjuda exceptionella digitala upplevelser, dataanalys och optimering av värdekedjor. Företaget leds av Alexander Corneliusson (VD) och Henrik Lawenius (vVD).

Sigma Technology Group erbjuder digitaliseringstjänster och företagslösningar för att hjälpa företag att förbereda sig för digitalisering eller utveckla sina förmågor. Gruppen har fyrdubblat sin omsättning de senaste sju åren och för att möta det ökade kravet på tjänster för digital omvandling har 10 nya företag startats sedan 2020. Målet är att skapa 700 nya jobb under de tre kommande åren, av vilket nästan en tredjedel redan har uppnåtts.

I maj 2022 startades Sigma Technology Experience med huvudkontor i Göteborg. Alexander Corneliusson (VD) och Henrik Lawenius (vVD) leder företaget tillsammans och kommer fokusera på att erbjuda erfarenheter inom UX-design, dataanalys, web- och applikationsutveckling samt optimering av värdekedjor.

Vårt mål är att hjälpa kunder bygga exceptionella omnichannel-resor så att deras slutanvändare kan få det de vill ha, med så liten insats som möjligt, konstaterar Alexander.

Alexander Corneliusson har mer än 11 års erfarenhet och har tidigare lett digitalisering och strategier inom kundupplevelsen från både byråer och produktföretag som Husqvarna och Nordic Morning m.fl. Med den bakgrunden fick Alexander möjlighet att fördjupa sig i ämnet ”kundupplevelse” och upptäcka de vanligaste fallgroparna och utmaningarna som företag kan möta under sina digitaliseringsresor.

Kundupplevelse löper över två tredjedelar av kundlojaliteten, vilket överträffar märke och pris tillsammans. Att ha en enastående kundupplevelse genom hela värdekedjan (från produktupplevelse till den digitala upplevelsen) är av största vikt för företag som vill förbli konkurrenskraftiga i dagens digitala landskap. Vi ser fram emot att hjälpa företag skapa precis det, säger Alexander.

Henrik Lawenius har över 15 års erfarenhet inom företagsutveckling och brinner för att föra samman människor och skapa team som utvecklar bra lösningar tillsammans.

För oss är det viktigt att våra konsulter blir en del av kundens team och delar engagemanget för att skapa fantastiska uppkopplade upplevelser. Vi letar efter personer som kombinerar teknisk expertis med ett genuint intresse för kundens företagsmodell och utförande, tillägger Henrik.

Sigma Technology Experience kommer stötta kunder inom fordon-, tech-, detaljhandels-, finans- och tillverkningsindustrin.

Med en mix av rådgivande och praktiska experter som vi samarbetar med inom försäljning, marknadsföring, handel och service kommer vi leverera strategisk design och digitala produkter för en bättre morgondag, sammanfattar Alexander.

För mer information, vänligen kontakta:

Alexander Corneliusson

VD för Sigma Technology Experience

alexander.corneliusson@sigmatechnology.se

Nataly Lamkén

Chief Communications Officer

nataly.lamken@sigmatechnology.se

Vill du skapa exceptionella kundupplevelser? Just nu söker vi efter front-end utvecklare och UX-designers

Om Sigma Technology Group

Sigma Technology Group, som är en del av Sigma Group, är ett privatägt globalt teknikkonsultföretag som finns i Sverige, Ungern, Kina, Norge och Ukraina. Globalt levererar vi till Europa, USA och Kina.

Sigma Technology Group erbjuder banbrytande expertkompetens inom mjukvaruutveckling, produktinformation, design- och utveckling av inbyggda system, utveckling- och administration av IT-infrastruktur, samt digitala lösningar med expertkonsulter, offshore-leveranser och utvecklingsteam.

Besök sigmatechnology.com för en komplett beskrivning.