FinTech team på Sigma Technology Embedded Solutions

Sigma Technology stärker upp inom FinTech med ett eget team i Skövde

Sigma Technology Embedded Solutions etablerar en avdelning med ett särskilt team som ska utveckla finansteknologi och -tjänster för svenska och globala kunder. Teamet består av olika roller, med allt från utvecklare och migrerings-/integrationsexperter till affärsanalytiker, projektledare och solution architects.

Sigma Technology Embedded Solutions utökar sitt team i Skövde och börjar leverera professionella, heltäckande tjänster till FinTech-företag och -startups. Företaget är etablerat i Sverige och finns just nu på fem platser i landet. Mikael Karlsson, VD på Sigma Technology Embedded Solutions, säger:

- Sverige är ett av världens mest framstående länder när det gäller finansteknologi. Snart kanske vi blir det första kontantfria landet i världen. Ett nära samarbete mellan väletablerade, traditionella verksamheter och unga startupföretag som tänker nytt har gjort att FinTech-marknaden mognat betydligt. Därför är det inte överraskande att Sverige är på listan över de mest populära destinationerna i världen för yrkesverksamma inom finansbranschen

och fortsätter:

- Vi strävar mot att stötta både lokala och internationella kunder med avancerade FinTech-lösningar och tillämpa vår kunskap för att göra skillnad. Därför startar vi upp en ny avdelning med ett särskilt team som kommer att jobba uteslutande mot finanssektorn.

Kenneth Alfelt, enhetschef på Sigma Technology Embedded Solutions, som kommer att leda vägen, säger

- Under åren har vi jobbat med många svenska och europeiska inkassoföretag samt stora banker och systemleverantörer. Vi har hjälpt företag med migreringar, integreringar och att utveckla innovativa produkter, för att nämna några exempel. Våra anställda är välbekanta med finansindustrin, främst när det gäller områdena inkasso och fakturakredit. Våra roller sträcker sig från utvecklare och migrerings-/integrationsexperter till affärsanalytiker, projektledare och solution architects. Våra kunder består både av banker, inkassoföretag och fakturakreditföretag, men också systemleverantörer som tillhandahåller lösningarna som våra kunder använder.

FinTech-avdelningen sammanför tidigare kollegor som nu får möjligheten att bygga ett team tillsammans. De har definierat två mål: att alltid ge kunderna bästa värde och service, och att bibehålla starka och pålitliga relationer med både varandra och kunderna.

För mer information, kontakta

Nataly Lamkén, Chief Communication Officer på Sigma Technology Group, nataly.lamken@sigmatechnology.se

Kenneth Alfelt, enhetschef på Sigma Technology Embedded Solutions, kenneth.alfelt@sigmatechnology.se

Om Sigma Technology

Sigma Technology Group, del av Sigma Group, är ett privatägt globalt teknikkonsultföretag med verksamhet i Sverige, Ungern, Kina, Norge och Ukraina samt levererar internationellt till Europa, USA och Kina. Sigma Technology Group erbjuder den allra senaste kunskapen inom mjukvaruutveckling, produktinformation, design och utveckling av inbyggda system, utveckling och administration av IT-infrastruktur samt digitala lösningar med expertkonsulter, offshore-leveranser och utvecklingsteam.

För en fullständig beskrivning, besök sigmatechnology.se.

Sigma ägs av Danir AB och har mer än 4600 anställda och ett nätverk av partners i nio länder.

Sigma är ett ledande konsultföretag som arbetar för att öka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar vi vårt tekniska know-how med ett brinnande intresse för att ständigt utveckla bättre lösningar. Vi är 4 600 medarbetare i elva länder.

Nataly Lamkén

PR- och kommunikationschef | Sigma Technology Sigma Technology