Signalistens seniorkö öppnar för 60+

Signalistens seniorkö öppnar för 60+

Nu kan du som är 60 år eller äldre och folkbokförd i Solna ställa dig i vår seniorkö, där gränsen tidigare var 65 år. I samband med det inför vi våra anpassade förmedlingsregler för trygghetsboende som innebär att de äldsta Solnaborna prioriteras.

Trygghetsboendet Palsternackan som nu byggs i Huvudsta kommer att kunna sökas av alla Solnabor som är 60 år eller äldre. Förmedlingen för Palsternackan sker efter ålder så att de äldsta Solnaborna (85+) kommer att prioriteras, som tidigare meddelats i ett pressmeddelande den 16 mars 2018.

För Signalistens övriga seniorboenden är åldersgränsen som tidigare 65 år.

Mer om seniorboende och hur du ställer dig i kön.

Här hittar du våra förmedlingsregler.

För mer information kontakta:

Vivianne Habra, kommunikatör Signalisten, 08-705 22 28

Vivianne.habra@signalisten.se