Daniel Jonsson ny affärsområdeschef Betong

Daniel Jonsson ny affärsområdeschef Betong

Daniel Jonsson tar från första maj över som Target Market Manager Concrete, affärsområdeschef betong, på Sika Sverige.

Daniel har en lång erfarenhet från branschen bland annat som försäljningschef på Sto Scandinavia och nu senast som VD för Luja Betong sedan 2009.

- Efter 10 väldigt bra år på Lujabetong är det nu dags för mig att hitta en ny utmaning. Det känns kul att börja denna nya utmaning hos Sika som jag vet både har en bra organisation och bra produkter. Det finns många intressanta utmaningar framöver i betongbranschen och där kommer Sika att vara en viktig del, säger Daniel .

- Vi är mycket glada att välkomna Daniel till Sika-familjen. Hans ledarskap och expertis inom betong kommer att vara en stor tillgång för Sikas ledningsgrupp och ytterligare stärka vår närvaro på den svenska betongmarknaden. Jag ser fram emot ett lyckat samarbete och vill rikta ett varmt välkomnande till Daniel in i vårt team, säger Sebastien Godard, VD Sika Sverige.

Sika är en internationell koncern med över 20 000 anställda mer än i 100 länder. Sika Sverige AB etablerades 1950 och har i dag 105 anställda.