Inbjudan till boksläpp

Förlagshuset Siljans Måsar gästar Vattumannens Bokhandel, Drottninggatan 83, Sthlm, med fyra nya böcker, lördagen den 21 oktober, kl 14-16. Vi bjuder på föreläsningar, mingel, bubbel & tilltugg samt specialerbjudande på våra böcker:

I varje liten del vill jag inte likna dig av Käthe Ivarsson:

Hon skriver för de ohörda

Ensamhet och tillhörighet, liv och död, kärlek och hat, är några av de hörnstenar som Annas liv kretsar kring i boken ” I varje liten del vill jag inte likna dig” av Käthe Ivarsson. De stora frågorna om livet och dess mening tränger sig snabbt på flickan Anna somväxer upp i en dysfunktionell familj. – Vänd inga ryggar, vänd inte bort blicken när människor har det svårt, även om du inte kan förstå situationen, skriver Käthe.

Lilla Frö på äventyr av Birgitta Fält:

Om ett litet frö och berättelsen om världen
Ett nytt liv och en ny berättelse tar sin början då ett litet frö vaknar efter sin långa vintersömn i jorden. Med Birgitta Fälts barnbok ”Lilla Frö på äventyr” vill författaren öka medvetenheten om och vördnaden för naturen. Allt hänger ihop, alla behövs och i det lilla kan hela univer-sum förstås. Ungefär så skulle historien om Lilla Frö kunna sammanfattas med breda penseldrag.

Mitt liv av Hilke Osika:

Kommunikation över gränser

När hon var spädbarn i 30-talets Tyskland stängdes hon in på en vind för att inte störa då familjen hade gäster. En hård och annorlunda barndom förberedde paradoxalt nog Hilke Osika för ett vuxenliv med tuffa utmaningar men även stor kärlek. Fem barn blev det för Hilke Osika. Tre av dem har grav autism. – Jag hoppas att många kan få glädje och inspiration av den så att de kan börja kommunicera med sina utvecklingsstörda barn, skriver Hilke.

Stens resa av Anna Bergman:

Människorna ur en stens synvinkel
Sten heter Sten för att han är en sten. Men han är inte vilken sten som helst – han kan känna av, lyssna och ta in alla de tankar, funderingar och samtal som den som plockar upp honom har. Och så älskar han människor, reflekterar över dem och fascineras av deras val och alla de märkliga situationer de försätter sig i. – Jag önskar vi tog mer tid till tankar och eftertänksamhet. Att vi ska våga stanna upp och försöka se saker från ett annat perspektiv och en medvetenhet om att vi alla har huvudrollen i vårt eget liv, skriver Anna.
Hjärtligt välkommen!
Yvonne

• Litteratur

Yvonne Frank Månsson