Pressinbjudan: Ceremoni Utmärkelsen Svensk Kvalitet

I närvaro av H.M. Konung Carl XVI Gustaf delas Utmärkelsen Svensk Kvalitet 2013 ut till Glada Hudikgymnasiet i Hudiksvall torsdagen den 3 april och till HSB Östergötland i Linköping torsdagen den 10 april. Utmärkelserna kommer att delas ut i anslutning till ceremonierna som arrangeras på plats hos respektive mottagare.

I anslutning till ceremonierna hålls en kort pressträff. Media är välkomna att närvara.
Se information om anmälan nedan.

Glada Hudikgymnasiet torsdagen den 3 april på Järvsöfaks väg 130, Hudiksvall

- Pressträff: kl.10.00 på Glada Hudikgymnasiet i Foajé nr. 2 Järvsöfaks väg 130, Hudiksvall
- Föranmälan görs till Annica Ödeving via mail på annica.odeving@gladahudikgymnasiet.se eller telefon 0650-541540 / 070 522 0321
- Ceremonin startar kl. 10.45 på Glada Hudikgymnasiet

HSB Östergötland torsdagen den 10 april i Cupolen Majgatan 4 i Linköping

- Pressträff: kl. 10.00, samling vid Cupolen vid Folkets Park, Majgatan 4, Linköping
- Föranmälan görs till Annika Christiansson via mail på annika.christiansson@ostergotland.hsb.se eller via telefon 0708-240232
- Ceremonin startar kl. 11.30 i Cupolen vid Folkets Park, Majgatan 4, Linköping

Om Utmärkelsen Svensk Kvalitet

Utmärkelsen Svensk Kvalitet är Sveriges mest prestigefyllda utmärkelse för framgångsrika organisationer. Bakom utmärkelsen står Institutet för Kvalitetsutveckling – SIQ som delat ut utmärkelsen sedan 1992. Utmärkelsen Svensk Kvalitet har till syfte att stödja utvecklingen av det systematiska förbättringsarbetet på organisationsnivå och lyfta fram goda förebilder till inspiration för andra både inom privat och offentlig sektor.

SIQ är en icke vinstdrivande stiftelse som ingår i kretsen av de sk industriforskningsinstituten. Huvudmän är svenska staten, via Tillväxtverket, samt medlemsorganisationerna i Intressentföreningen Kvalitetsutveckling.