Välkomna till SISPs Årskonferens 2011 - Sveriges Innovationsriksdag - i Kalmar den 8-10 maj!

Nu är det snart dags för SISPs Årskonferens 2011 - Sveriges Innovationsriksdag. Var med i Kalmar den 9-10 maj!

Sveriges beslutsfattare visar stort intresse för landets inkubatorer och science parks. Mats Odell, Ordförande i Riksdagens Näringsutskott, invigningstalar och Statssekreterare Catharina Håkansson Boman håller ett avslutningsanförande under SISPs Årskonferens 2011 den 9-10 maj. Vi får en beskrivning av den samlade nationella synen på Sveriges innovationssystem och näringslivets behov av förnyelse, samt förväntningar på och möjligheter för landets inkubatorer och science parks.

Förutom en fantastisk samling ledande människor i Innovations-Sverige bjuder vi på matnyttig information och erfarenhetsutbyte för alla engagerade i våra miljöer. Var med i Kalmar och skriv Sveriges Innovationshistoria!

För att säkert få plats på hotellen, anmäl er senast den 30 mars! Efter detta datum är det i mån av plats.

Läs mer och anmäl er på www.sverigesinnovationsriksdag.se

Vi ses i Kalmar!

• Arbetsmarknadsfrågor

Swedish Incubators & Science Parks - SISP - är den medlemsbaserade branschorganisationen för Sveriges inkubatorer och science parks. SISP har 57 medlemmar över hela Sverige som tillsammans hyser 4800 företag med cirka 72000 sysselsatta. Fokus ligger på kunskapsbaserade, tillväxtorienterade företag och medlemmarna driver tillsammans över 70 fysiska mötesplatser, erbjuder operativ affärsutveckling, driver eller samverkar ofta med kluster samt har Triple Helix-förankring.

SISP bedriver erfarenhetsutbyte mellan medlemmar och övriga aktörer i innovationssystemet samt verkar genom information för bästa möjliga förutsättningar för branschen. Medlemmarnas verksamheter bidrar till näringslivsförnyelse och fler kunskapsintensiva arbetstillfällen.