Butikskedjan Lush digitaliseras med Sitoo

Stockholm 2016-10-14 – Lush är en global butikskedja med cirka 900 butiker i 50 länder. I Sverige har Lush valt Sitoo kassasystem för att digitalisera sina butiker. Det har gjort att administrativa sysslor i butikerna minimerats och butikspersonalens fokus på försäljning maximerats. Som ett resultat av skiftet har köpupplevelsen i butikerna stärkts.

”Vi är måna om kundens upplevelse i våra butiker. I detta är Sitoo kassasystem en viktig pusselbit. Digitaliseringen har gjort det möjligt för vår personal att fokusera ännu mer på kunderna. Det administrativa arbetet har minskat och värdefull säljtid har därmed frigjorts. Dessutom har det blivit lätt att koordinera butikerna och lära upp ny personal”, säger John Ramberg Financial Controller på Lush.

”För att retail skall ha möjlighet anpassa sig till digitaliseringen måste pc-kassorna slängas ut. I vår strävan att bli det ledande molnbaserade kassasystemet för retail är det väldigt roligt att en framstående butikskedja som Lush väljer att byta ut sina pc-kassor mot Sitoo kassasystem”, säger Jens Levin VD på Sitoo.

Mer om Sitoo:
Sitoo kassasystem för butikskedjor