Lär känna Stefan Wertheimer - VD för Sizes Prefab

Sizes arbetar utefter visionen att utmana oss själva och marknaden för att fler ska ha råd att tillgodose sitt bostadsbehov. Med ett stort engagemang och en vilja att förändra byggbranschen mot det bättre arbetar vi dagligen med att effektivisera en annars förlegad sektor. Det kallar vi att ta initiativ!

Vem är du och vad är din roll på Sizes?
- Mitt namn är Stefan Wertheimer och är VD för Sizes Prefab i Oskarshamn. Jag har bott i Kalmar sedan fyra år tillbaka med min fru och två döttrar men är ursprungligen från Göteborg.

Vad har du för tidigare erfarenheter och hur kan dessa användas inom Sizes?
    Jag har en bakgrund inom industrin där jag har jobbat med automation och produktionseffektivisering i många år. Innan jag bytte till bostads-& byggbranschen jobbade jag med automatiserad logistik, en bransch som ligger långt fram när det gäller tekniken och som driver effektivitet inom tillverkande industri

Vad är viktigt för dig som VD för Sizes Prefab och vad har du för vision för bolaget?
    Det kanske låter lite klyschigt men för mig som VD är det viktigt att jag har rätt personer på rätt plats i min organisation. Det föder engagemang och att ha personer som brinner för det man gör kommer att öka effektiviteten i våra processer och därmed vår konkurrensförmåga.

Sizes vision är att utmana marknaden för att fler ska ha råd att tillgodose sitt bostadsbehov. Vad kommer din roll att vara i detta arbete?
    Det är att se till att vi har en så effektiv produktionsapparat som möjligt. Med ett effektivt industriellt arbete och strategiska inköp kommer vi att kunna pressa priserna på våra produkter.

Vilka utmaningar ser du i branschen och hur kan Sizes bidra till lösningen av dessa?
    Det är en förlegad bransch med många gamla sanningar. Det finns en acceptans för kontinuerligt ökade priser som försämrar villkoren för kunden, framför allt prismässigt. Men sitt industriella tänk utmanar Sizes dessa gamla sanningar och kan dra nytta av den industriella effektivitet som de flesta andra produkter redan gör. På Sizes brinner vi för att göra saker på nya, bättre sätt. Det kommer i förlängningen att helt förändra hur man ser på byggbranschen.

• personal

• Oskarshamn