Sizes Construction välkomnar Jessica Hjerpe i rollen som projektchef

Sizes, totalentreprenör och industriell tillverkare av flerbostadshus, fortsätter att utveckla sin verksamhet och tillsätter Jessica Hjerpe som projektchef på Sizes Construction. Jessica kommer att ingå i Sizes Constructions ledningsgrupp.

- Jessica är en fantastisk rekrytering som vi på Sizes är mycket stolta över att ha lyckats locka till oss. Hon kommer med en gedigen erfarenhet från byggsektorn med starkt trackrecord både som plats- och projektchef och blir en nyckelperson när vi nu skalar upp vår leveransförmåga på site runt om i landet, säger Mikael Anjou, VD för moderbolaget Sizes Works.

Med 6 års bakgrund som tung platschef/projektchef på NCC, samt 20 års erfarenhet av större, komplexa byggprojekt besitter Jessica Hjerpe stor erfarenhet av projektutveckling inom byggbranschen.

-Jag inspireras oerhört av vår roll att vara en del av lösningen på Sveriges bostadsutmaning. Jag hoppas kunna skapa både struktur, kultur och tydlighet i både produkten och i Sizes Construction, säger Jessica Hjerpe.

Jessica Hjerpe tillträde rollen 13 januari.

Mikael Anjou, Koncernchef Sizes, +46 (0) 73 076 48 44

Jessica Hjerpe, Projektchef Sizes Construction, +46 (0) 72-163 33 08

Vår moderna industriella process och flexibla produktplattform gör att vi kan tillverka hus med stora variationsmöjligheter. På sex till åtta månader uppför vi byggnader i trä för flerfamiljshus, samhällsservice och arbetsplatser.

Och vi gör det till en lägre kostnad och till en högre kvalitet jämfört med traditionellt byggande. Som totalentreprenör erbjuder vi enkelhet och effektivitet i hela processen. Vårt byggsystem utgår från upprepning utan att göra avkall på flexibilitet, vilket innebär vi kan bygga 80% av de flerbostadshus på mellan tre och åtta våningar som efterfrågas.