Nyhet -

​Nikos Acuña är ny chefsvisionär på Sizmek – med fokus på innovation och kundupplevelser

Sizmek, världens största oberoende annonsplattform, anställer Nikos Acuña som chefsvisionär (chief visionary). Nikos kommer att rapportera direkt till Sizmeks vd, Mark Grether, och kommer att utbilda och uppdatera marknaden om kommande trender, teknik och kundupplevelser. Han kommer även att hjälpa byråer och deras respektive kunder att utveckla innovativa strategier som driver deras verksamhet framåt.

Nikos Acuña var tidigare vd för Rocket Fuel Institute, Sizmeks utvecklingsavdelning för AI och innovation. Nikos har över 20 års erfarenhet av marknadsföring och media och har publicerat ett flertal böcker och forskningsrapporter om AI och digitaliseringen inom branschen. Han är även en flitigt anlitad talare på ämnen som kreativitet och innovation, hur AI påverkar marknadsföringsbranschen, och hur man fördjupa engagemanget hos kunder genom att adressera våra basala mänskliga behov.

– Nikos är en av den digitala industrins starkast lysande profiler. Han håller branschen uppdaterad om marknadsföringens framtid och har djup insikt i hur teknik kan stödja och förstärka den kreativa processen hos byråer och varumärken. Nikos kommer att vara en viktig resurs i att vägleda kunder i en tid där förändringen går allt snabbare och där möjligheterna blir fler. Jag är övertygad om att han kommer att bidra till att förverkliga Sizmeks vision, men även bidra till att forma branschens utveckling, säger Mark Grether, vd för Sizmek.

Nikos Acuña, chefsvisionär på Sizmek, tillägger:

– Sizmek är dedikerat till att omdefiniera sättet som varumärken kommunicerar med sina målgrupper. Det är tydligare än någonsin att se hur de kombinerar data, kreativitet och media för optimal kampanjprestanda under hela kundresan. Jag ser fram emot att stödja Sizmeks innovationsarbete genom att identifiera de krafter som driver vår bransch framåt. Mitt fokus kommer att ligga på att driva tillväxt och inspirera nästa generations branschledare.

Idag lanserar Nikos Acuña även sin egen videokanal, Symbiosis, där han kommenterar innovation som en skärningspunkt mellan data, teknik och upplevelser, och från olika utgångspunkter. Se mer på YouTube, Facebook och nikosacuna.com.