Nyheter i SJs tidtabell

Från och med den 7 januari genomför SJ en efterfrågad återgång till den tidtabell som gällde till och med i somras. De nyinsatta loktågen kommer även fortsättningsvis att trafikera sträckan Göteborg–Västerås–Stockholm. Dessutom förlängs en avgång mellan Falköping och Nässjö till Skövde. Under hösten har loktåg trafikerat sträckan Göteborg–Västerås–Stockholm i en tidtabell avsedd för de snabbare dubbeldäckarna. Loktågen kommer att fortsätta gå på sträckan men nu i en tidtabell anpassad efter deras hastighet. Det innebär att resan från Örebro central till Göteborg blir cirka tio minuter längre, samtidigt återkommer den efterfrågade serveringsvagnen. Ett morgontåg som tidigare gått mellan Falköping och Nässjö avgår nu från Skövde. Tåget avgår 05.54 och anländer till Nässjö 07.41. Övriga förändringar är framförallt minutjusteringar i anslutning till de nya tiderna för tåget mellan Göteborg–Västerås–Stockholm. SJs Presstjänst 08-762 44 55 Varje dag reser närmare 100 000 resenärer med SJs tåg till runt 350 destinationer, från Malmö i söder till Storlien i norr. 2005 omsatte SJ AB 5,7 miljarder kronor. 3 300 SJare arbetar för att tågresan ska vara enkel, bekväm och trygg. SJs eltåg är märkta med Bra Miljöval de uppfyller världens tuffaste miljökrav. Varje dag reser närmare 100 000 resenärer med SJs tåg till runt 350 destinationer, från Malmö i söder till Storlien i norr. 2005 omsatte SJ AB 5,7 miljarder kronor. 3 300 SJare arbetar för att tågresan ska vara enkel, bekväm och trygg. SJs eltåg är märkta med Bra Miljöval – de uppfyller världens tuffaste miljökrav.

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

Presskontakt Vardagar (08.00-16.00): 08-30 98 21 Övrig tid: 010-751 51 84
Peter Kraméus

Presskontakt Tf. presschef 010-751 51 84
Marcus Fleetwood

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Lina Edström

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Jernhusens huvudkontor växel

SJ för människor närmare varandra, varje dag

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 6 600 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.