SJ säljer tågluffarkort i sommar

I sommar går det att tågluffa runt i Sverige, precis som ute i Europa. SJs sommarkort är ett tågluffarkort i två varianter för dem som har tänkt resa mycket inom Sverige mellan den 23 juni och 14 augusti. För 3 000 kronor får man resa hur mycket som helst inom Sverige under 15 dagar. För den som ska på turné i sommar och besöka släkten, vänner eller bara upptäcka Sverige finns det i år ett nytt alternativ – SJs sommarkort. Kortet finns att köpa i två varianter antingen med fem valfria resdagar eller fritt resande under 15 dagar. Med sommarkortet reser man i 2 klass på alla SJs tåg under vald 15-dagars period. Platsreservation ingår på dagtågen och på nattågen bokar kortinnehavaren sovplats mot en tilläggsavgift. - Det här är vårt sätt att erbjuda ett verkligt attraktivt sommarupplägg för semesterfirare. För familjer kan detta bli extremt fördelaktigt då SJs familjeerbjudande gäller även sommarkortsinnehavare, det vill säga att en vuxen får ta med två barn under 16 år för 20 kronor per barn och resa, säger Ewa Lagerqvist, kommunikationsdirektör på SJ. Sommarkorten, som kan gälla under perioden 23 juni till 14 augusti, kostar 2 000 kronor för 5 resdagar inom 15 dagar och 3 000 kronor för obegränsat antal resor inom 15 dagar. Korten går att köpa per telefon 0771-75 75 75, i SJ Resebutik eller resebyrå. SJ presstjänst 08-762 44 55 Varje dag reser över 70 000 människor med SJ. De har 1 400 avgångar att välja bland. Och vi har 3 300 medarbetare som gör allt för att det ska bli en trevlig resa. Förra året omsatte vi 5,7 miljarder kronor. Läs mer på www.sj.se.

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

Presskontakt Vardagar (08.00-16.00): 08-30 98 21 Övrig tid: 010-751 51 84
Peter Kraméus

Presskontakt Tf. presschef 010-751 51 84
Marcus Fleetwood

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Martina Nord

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Jernhusens huvudkontor växel

SJ för människor närmare varandra, varje dag

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 4 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.