Spännande Sportlovsprogram på nytt sätt

Spännande Sportlovsprogram på nytt sätt

Sjöbo kommuns sportlovsprogram är färdigt och öppet för anmälan! Det blir både pysselpåsar att ta med sig hem, minecraftworkshop på distans men också saker på plats.

Aktiviteterna vänder sig till alla som är mellan 6-15 år. Man behöver föranmäla sig i god tid, och hålla koll på restriktionerna så vi alla hjälps åt med att följa dem. Fritidsgårdarna kommer ha en del aktiviteter utomhus så tänk på att klä dig efter vädret!

Sportlovsprogrammet bjuder bland annat på:

Roblox

23 feb kl. 14.00-16.00 Zoom-workshop i Roblox
24 feb kl. 14.00-16.00 Zoom-workshop i Roblox

Passar dig som har fyllt 10 år.
Antalet deltagare är begränsat. Föranmälan till barnochunga.biblioteket@sjobo.se

Minecraft

25 feb kl. 14.00-16.00 Zoom-workshop i Minecraft

Har du du också drömt om att bygga en hiss i Minecraft? Kanske en piston-door? Eller en automatisk chest-sorter? Passa då på att anmäla dig till vår digitala workshop i Minecraft, där du får lära dig grunderna inom Redstone.

Från ca 10 år.

Dekorera din egen dagbok, med klistermärken, fin tejp och pennor

Kom och hämta en pysselpåse i lånedisken på Sjöbo bibliotek på våra bemannade öppettider måndag-torsdag 13-18 och fredag 12-16.

Gäller på sportlovet, 22/2-26/2.
Begränsat antal, 60 stycken.
Ålder: från förskoleklass till 16 år.
En pysselpåse per barn.

Du kan ta del av programmet i sin helhet på Sportlovsprogrammet är här! - Sjöbo kommun (sjobo.se)

Vid frågor, kontakta:

Carola Falk, bibliotekarie och samordnare