Beställ solceller nu och få dem installerade i höst

Beställ solceller nu och få dem installerade i höst

Är du sugen på solceller? Skånska Energilösningar hjälper dig hela vägen. Att ses på plats och prata är ofta bästa sättet att börja. Sedan sitter solcellerna på ditt tak inom tre månader från det att din installation är godkänd av ditt elnätsföretag.

När du väljer solcellspaket från Skånska Energilösningar får du hjälp från idé till installation, och allt ingår i priset.
Det innebär:

• Personlig hjälp. Vi kommer hem till dig så att vi kan prata i lugn och ro och tillsammans se förutsättningarna på plats.
  • Mätning och kalkyl för att skräddarsy en solcellsanläggning efter dina behov och förutsättningar.
    Hjälp med alla myndighetskontakter.
  • Fullständig ekonomisk kalkyl för investering, besparingar, payoff-tid, avgifter, ersättning med mera.
    Komplett installation och driftsättning.
  • Hjälp om hur försäljning av överskottselen går till.

Från godkännande till klart: Installationen av dina solceller tar tre månader

Innan vi kan påbörja installationen av dina solceller måste vi säkerställa att din anläggning är godkänd av ditt elnätsföretag. Så snart vi har fått det nödvändiga medgivandet kan vi starta arbetet, som normalt sett tar cirka tre månader att slutföra.

Solceller ökar värdet på ditt hus

Solceller är en hållbar investering. De har en lång livslängd och kräver minimalt med underhåll. Efter det att solcellerna är installerade kan de generera el under många år. Detta gör dem till en långsiktig lösning för att producera hållbar energi. En annan fördel med är att de också kan öka värdet på ditt hus. Att ha solceller installerade kan vara attraktivt för potentiella köpare och kan öka värdet på fastigheten.

Sälj överskottselen

En annan fördel med solceller är att de kan hjälpa till att sänka dina elkostnader. Genom att du producerar din egen el kan du minska ditt beroende av elnätet och därmed minska dina elkostnader. Överskott av energi som dina solceller generar matas tillbaka till elnätet som du kan få ersättning för. Överskottselen säljer du genom att teckna ett avtal med ditt elhandelsbolag. Detta gör att du sparar pengar på lång sikt.

Smart bonus! Låt solens heta strålar svalka dig i sommar!

Jo, du läste rätt. Med en luftvärmepump till dina solceller fixar du inomhuskyla som i princip är gratis. Det är ett riktigt bra exempel på hur två olika klimatsmarta energilösningar kan jobba tillsammans för att ytterligare sänka dina energikostnader.
Så klart kan vi även hjälpa dig med detta.

Kontakta oss så berättar vi mer!

Ring eller mejla Skånska Energilösningar redan idag, så berättar de mer.

Telefon: 042-311 61 30 eller 042-311 61 30
Mejl: sol@skanskaenergilosningar.se