Solceller från Skånska Energi – vad ingår? Allt!

Solceller från Skånska Energi – vad ingår? Allt!

Sugen på solceller? Väljer du solcellspaket från Skånska Energilösningar får du hjälp hela vägen från idé till installation, och allt ingår i priset. Att ses på plats och prata är ofta bästa sättet att börja.

Det innebär:

• Personlig hjälp. Vi kommer hem till dig så att vi kan prata i lugn och ro och tillsammans se förutsättningarna på plats.
  • Mätning och kalkyl för att skräddarsy en solcellsanläggning efter dina behov och förutsättningar.
  • Hjälp med alla myndighetskontakter.
  • Fullständig ekonomisk kalkyl för investering, besparingar, payoff-tid, avgifter, ersättning med mera.
  • Komplett installation och driftsättning.
  • Hjälp om hur försäljning av överskottselen går till.
  • Dessutom får du en energipartner som brinner för grön el, småskalighet och närhet.

Vi hjälper dig med allt!

Men som sagt vill du läsa på lite (eller mycket!) om solceller själv först så ta en titt här:

• Läs vår startguide om att skaffa solceller här: om solcellsstödet och hur du kommer igång.
  • Läs vår kompletta guide till solceller här: om allt från takvinklar och verkningsgrad till hur du gör din egen solcellskalkyl.
  • Läs om hur Lars och Birgitta skaffade solceller till sommarhuset och tjänar tio tusen kronor om året.

100% grönt elavtal

Att du sedan kompletterar dina solceller med ett grön elavtal gör hela din investering än mer klimatsmart. Något vi också kan hjälpa dig med.