Fyra nyckelroller tillsatta hos Skandia Fastigheter

Fyra nyckelroller tillsatta hos Skandia Fastigheter

Skandia Fastigheter har den senaste tiden välkomnat tre nya nyckelmedarbetare och ytterligare en har nu en utökad roll. Siktet är inställt på ytterligare kliv mot att möta framtiden via en utökad samhällsfastighetsportfölj, att tillfredsställa och överträffa kundernas framtida kontorsbehov samt att stärka bolagets handelsplatser som destinationer för möten, shopping och umgänge.

Förvaltare samhällsfastigheter region väst: Richard Hansson

Richard har bred och lång erfarenhet från fastighetsbranschen. På Balder var han kommersiell förvaltare i södra Göteborg, med en kombination av olika typer av fastigheter. Nu senast kommer han från WSP i en roll som fastighetsrådgivare

- Med mig till Skandia Fastigheter har jag en helhetssyn på fastighetsområdet – med erfarenheter hela vägen från due diligence, förvärv, förvaltning, kundansvar, hyresgästanpassningar, fastighetsutveckling och försäljning. Jag har ett affärsperspektiv i det jag gör. Hos Skandia Fastigheter vet jag att man jobbar långsiktigt och bygger förtroende med de människor man har kontakt med, och det är en bra grund att stå på om man vill göra bra affärer. Samhällsfastigheter ligger mig särskilt varmt om hjärtat och redan under min första tid här har jag varit med och förvärvat Sannegården 734:132, med rum för Donnergymnasiet, i stadsdelen Eriksberg i Göteborg.

Uthyrare Stockholm: Anna-Viktoria Björkman Lind

Med erfarenhet från Steen & Ström med uthyrning av butiks- och restauranglokaler och dessförinnan transaktionsrådgivning inom kommersiella fastigheter på CBRE kommer Anna-Viktoria till Skandia Fastigheter.

- Jag ska tillsammans med övriga teamet skapa värde för Skandia Fastigheter genom aktiv uthyrning av vakanser i våra kontorsfastigheter, omförhandling av befintliga avtal och även genom att utveckla långsiktiga kundrelationer i nära samverkan med mina förvaltningskollegor. Jag hoppas också kunna bidra med kunskap för att tillsammans med övriga i bolaget utveckla och modernisera våra kontorsfastigheter ytterligare. Bolaget har flera nya kontorsfastigheter på väg upp med rum för fler hyresgäster.

Marknadsansvarig Frölunda Torg: Terese Carlsson

Terese kommer närmast från Göteborg & Co, där hon framförallt jobbat med stadsutvecklingsprojektet Göteborg 400 år, som bland annat inneburit destinationsmarknadsföring och mycket stora evenemang.

- Frölunda Torg är ett starkt och välkänt varumärke och jag ser fram emot att vara med och utveckla köpcentrumet som handels- och mötesplats i rollen som marknadsansvarig. Med mig har jag bland annat ”hela staden-perspektivet” och kunskap om hur man arbetar strategiskt för att få besökare till en destination.

Centrumchef Commerce: Caroline Rönnborg

Caroline Rönnborg arbetar sedan ett år som centrumchef för Skandia Fastigheters kommande storsatsning Backaplan i Göteborg. Nu utökas uppdraget med ansvar även för Commerce där, hon tar vid de pågående handlings- och utvecklingsplanerna i rollen som centrumchef.

- Handeln står inför många utmaningar och jag arbetar dagligen med att möta dessa, säger Caroline Rönnborg. Skövde är en fantastisk stad och nu är det viktigt att centrum lever upp och att Commerce fortsätter att ta en aktiv roll i denna utveckling, säger Caroline Rönnborg.

Caroline som tidigare bland annat verkat som etableringschef på Telia och Lindex, har arbetat drygt ett år på Skandia Fastigheter. Hon har en gedigen kunskap om bland annat stadsutveckling, retail och förhandlingar och självklart kommer hennes erfarenhet väl till hands även i rollen som centrumchef för Commerce.

Åke Pettersson

Presskontakt Vd Ledningsgrupp 08-573 655 61

Bo Jansson

Presskontakt Fastighetschef Köpcentrum 08-573 656 50