Skandia Fastigheter förvärvar handelsfastighet i Hässleholm

Skandia Fastigheter förvärvar handelsfastighet i Hässleholm

Skandia Fastigheter har förvärvat fastigheten Förrådet 1 i handelsområdet Läreda i Hässleholm. Den nyuppförda byggnaden omfattar cirka 9 000 kvadratmeter och är uthyrd till stora aktörer som Willys, Jysk, Elgiganten och Nordic Wellness. Säljare är Famera Fastigheter AB.

Fastigheten tillträddes den 1 februari och är ett välkommet komplement till Skandia Fastigheters bestånd av handelsfastigheter, med dess erkänt framgångsrika förvaltningsorganisation.

– Vi har sedan tidigare en stark och långsiktig närvaro i Skåneregionen – med såväl kontor, bostäder och samhällsfastigheter som köpcentrum – och det är glädjande att vi nu har möjligheten att göra rum för fler fastigheter och hyresgäster. Givetvis är det extra roligt att de ska tas omhand av den skickliga förvaltningen på Väla i Helsingborg, som under många år har rankats som Sveriges bästa köpcentrum av hyresgästerna, säger Bo Jansson, fastighetschef på Skandia Fastigheter.

För mer information:
Bo Jansson, fastighetschef Köpcentrum och Bostäder
bo.jansson@skandiafastigheter.se, 070-590 84 42

Katarina Noré, kommunikations- och marknadschef
katarina.nore@skandiafastigheter.se, 073-94472 04

Skandia Fastigheters kontor, köpcentrum, bostäder och samhällsfastigheter är samlade i 122 fastigheter – eller 1,1 miljoner kvadratmeter – huvudsakligen i de tre storstadsregionerna och med ett sammanlagt värde av cirka 65 miljarder kronor. Vi har 150 medarbetare med målet att skapa och förvalta stadsmiljöer som lever länge. Uppdraget är att leverera en långsiktigt god avkastning till Skandias 1,4 miljoner ägare. www.skandiafastigheter.se

Bo Jansson

Presskontakt Fastighetschef Köpcentrum 08-573 656 50