Kontorshuset Hall 7, som ligger vid Masttorget i Västra hamnen, är certifierat enligt Miljöbyggnad och en del av Sveriges första hållbarhetscertifierade stadsdel.

Techbolaget Arduino väljer Hall 7 i Västra Hamnen

750 kvadratmeter i kontorshuset Hall 7 blir Arduinos i början av 2021. I den före detta industribyggnaden invid Masttorget i Västra hamnen kommer de att ha ett kontor och en tech-studio som nås via en egen entré i gatuplan och ger plats för utbildningar och workshops.

Arduino jobbar med open source-utbildningar och interaktiv design, med både mjukvaru- och hårdvarudelarna. Man skapar innovativa lösningar som görs tillgängliga också för mindre verksamheter, och bolaget har alltsedan starten sett en kontinuerlig tillväxt.

- Idag sitter vi i en startupmiljö, men har nu nått en punkt då det är dags att skapa ett eget hem åt bolaget, säger David Cuartielles, medgrundare till Arduino. Både för att vi blir fler men också för att kunna bedriva utbildningar och workshops för våra kunder i en miljö som stöttar verksamheten. Vi gillar Hall 7 och läget med allt som finns runtomkring i form av service, restauranger, butiker och folkliv. Från start till mål har vi känt oss hemma med Skandia Fastigheter och nu ser vi fram emot att flytta in, säger David Cuartielles.

- Vi är väldigt glada att kunna välkomna Arduino till Hall 7, säger Tim Prevolnik, marknadsområdeschef på Skandia Fastigheter i Malmö. Arduino är ett spännande tillväxtbolag med goda framtidsutsikter och vi ser fram emot att bidra till deras fortsatta framgångar genom att erbjuda lokaler och ett sammanhang som stöttar deras verksamhet.

Fakta Hall 7
Kontorshuset Hall 7, som ligger vid Masttorget i Västra hamnen, är certifierat enligt Miljöbyggnad och en del av Sveriges första hållbarhetscertifierade stadsdel. I kvarteren runt den moderniserade industribyggnaden finns service, restauranger, butiker, bostäder och arbetsplatser. När Arduino flyttar in blir de grannar med bland andra IBM, Telenor, If och Niras. www.hall7.se

David Cuartielles, Medgrundare Arduino, d.cuartielles@arduino.cc, 076-303 04 00.
Tim Prevolnik, Marknadsområdeschef Malmö, tim.prevolnik@skandiafastigheter.se, 073-830 63 41.
Katarina Noré, Kommunikations- och marknadschef, katarina.nore@skandiafastigheter.se, 073-944 72 04.