Mystiska överraskningar på ”Höst i Skånes Djurpark”

Mystiska överraskningar på ”Höst i Skånes Djurpark”

Efter en sommar med rekordantal besökare i Skånes Djurpark, förbereds parken nu för en sprakande höstfest med tre veckor fyllda med spänning, bus, pumpor, häxor och annat som kan ge en sagolik stämning. Och i år är det första gången Fåret Shaun får uppleva en svensk höst.

Skånes Djurpark satsar stort på ”Höst i djurparken” i år och på lördag den 15 oktober inleds tre spännande veckor i djurparken med aktiviteter och pynt som ska ge besökarna höstupplevelser utöver det vanliga. Varje dag fram till den 6 november pågår ”Höst i Skånes Djurpark” och parken står redo att möta alla som vill fira höstlov med äventyr och djur.

- Detta är en fantastisk tid och skogen börjar få sprakande färger och är vackrare än någonsin. Även för djuren är det en härlig period med frisk hög luft. Deras pälsar börjar bli tjocka och vackra och så är det brunsttider för flera djur vilket alltid är spännande, säger Skåne Djurparks vd Kasper Schumacher.

Skånes Djurpark utanför Höör i Skåne är störst i världen på nordiska djur. I parken finns djur som lever eller har levt vilt i Norden, däribland vildsvin, älg, björn, lokatt och gråsäl samt tama djur av gamla nordiska lantraser. Totalt har djurparken fler än 85 olika arter. Djurparken ligger drygt 1 timme med bil från Öresundsbron.

Sedan försommaren finns även Fårets Shaun som har roat barnen hela sommaren i parken. Nu blir det skördefest inne på lantmarknaden på Fåret Shaun Land där Shaun och hans vänner huserar. Och så blir det även häxor, fantastiska fantasidjur och läskiga kryp och kräl i Terrariet. Allt som kan ge en riktigt mystisk höstupplevelse!

Här är något av det övriga som pågår under de tre höstveckorna:

• Marshmallowsbål vid öppen eld
  • Karvning av egen pumpa
  • Skördefest och bus med Fårets Shaun på lantmarknaden
  • Magiska fågelflygningar varje dag
  • Spännande kryp och kräl i Terrariet
  • Magiska sagostunder i Terrariet

Just nu pågår förvandlingen av parken.

För ytterligare information kontakta Kasper Schumacher på tel. +46727153230