Idag klippte Skånes landshövding Anneli Hultén bandet och invigde Skånes Djurparks glampinguppklevelse Wild Lodge. Tältstugorna står nu klara och väntar på de första gästerna.

​Skånes landshövding invigde ”Wild Lodge”

- Det är imponerande att se kreativiteten och den höga kvaliteten på Wild Lodges boende och hur Skånes Djurpark har jobbat sig genom krisen. Att kunna bo i hjorthägnet med Skånes landskapsdjur runt knuten kan verkligen ge upplevelser utöver det vanliga, säger Skånes landshövding Anneli Hultén.

Tio nya tältstugorna med kök, allrum och sovrum har vuxit fram på höjden i kronhjortarnas hägn. Stugorna kommer att ge plats till ytterligare 50 övernattande gäster inne i parken. Sedan tidigare finns även tältbyn Camp Oak med övernattning i stora familjetält, så nu finns det plats för mer än 120 övernattande gäster varje natt under sommaren.

Bakom tältdukarna i nya Wild Lodge finns 38 kvadratmeter med kök, allrum, badrum och två sovrum. De främsta tälten har utsikt över kronhjortshägnet och hjortarna kan komma ända inpå husknuten. På morgonen får gästerna möjlighet att både njuta av egen frukost och mata hjortarna med deras favoritmat.

Lagom till sommarvärmen har kommit finns det nu möjlighet att ta en kort promenad ner till Vaxsjön för ett uppfriskande dopp nere vid bryggan och den fina badplatsen. Även parkens vattenlek och vattenrutch är öppna och kan erbjuda svalka varma dagar.