Den 28 juni klipps bandet till Skånes Djurparks världsunika nyhet Shaun’s Wagons och parken bjuder in till visning av området. För första gången någonsin får gäster möjlighet att uppleva hur det är att bo hos Fåret Shaun och på Mossey Bottom Farm.

Pressinbjudan - Välkommen till invigning av världsunikt övernattningskoncept med Fåret Shaun

Den 28 juni klipps bandet till Skånes Djurparks världsunika nyhet Shaun’s Wagons och parken bjuder in till visning av området. För första gången någonsin får nu gäster möjlighet att uppleva hur det är att bo hos Fåret Shaun och på Mossey Bottom Farm i England.

Placerade med utsikt över en fårflock och bredvid bondgården huserar nu fem stycken klassiskt smyckade engelska vagnar. På 20 kvadratmeter finns separat sovrum, våningssäng inbyggd i en hundkoja, kök, allrum, och badrum - allt inrett och tematiserat i lantlig engelska stil. På gaveln hittar man en utedusch och en egen uteplats med färgglada stolar på terrassen som har utsikt över fårhagen. Under tvådagarsvistelsen får gästerna hjälpa till att mata bondgårdsdjuren, se på utomhusbio under stjärnorna och njuta av en engelsk frukost levererad direkt till deras egna minihönshus på morgonen.

Shaun’s Wagons och det intilliggande Fåret Shaun Land är ett samarbete mellan Skånes Djurpark och det brittiska Oscars-vinnande animationsstudion Aardman, som ligger bakom de populära animationsfilmerna om bland annat Fåret Shaun, Wallace och Gromit.

Årets nyhet bjuder in gäster till att stanna kvar på ett bondgårdsäventyr efter att djurparken har stängt och ger gästerna chans att förverkliga barndrömmen om att bo på en bondgård.

När? Pressvisning onsdag den 28 juni klockan 12.00, bandet klipps 12.15 av Håkon Lund ägare av Lund Gruppen som driver Skånes Djurpark

Var? Skånes Djurparks Basecamp i Höör

Anmälan senast klockan 9.00 den 28 juni. sara.samuelsson@skanesdjurpark.se eller ring +46 702 070023

Välkomna!

Om Fåret Shaun

Fåret Shaun gjorde sin filmdebut i Wallace och Gromit-filmen A Close Shave redan 1995. Om man snabbspolar fram till nu har Fåret Shaun blivit en global superstjärna, med fans i 70 länder över hela världen. Han har medverkat i sex TV-serier och haft framgång på filmduken med två långfilmer som har visat hans äventyr både på Mossy Bottom Farm och ute i världen. På Facebook har Fåret Shaun över 5 miljoner följare. Fåret Shaun Land i Sverige är unikt och även boendet i Shaun’s Wagons är det första i världen. I Japan finns även ett café med Shaun-tema, men boende och helhetsupplevelse kommer endast att finnas i Skåne.

Om Aardman

Aardman är baserat i Bristol, England, grundat och drivs av Peter Lord och David Sproxton och företaget är världsledande inom animation. Företaget producerar filmer, serier och reklam och har vunnit många nationella och internationella priser. Bland annat fyra Oscars-priser för animationsfilmer. www.aardman.com